Fazerin makeiset hurmaavat messuvieraat Cannesissa

Matkustajamyynti, Travel Retail ja verovapaa Duty-Free kansainvälisen liikenteen solmukohdissa, tarjoaa monille ensimmäiseen kosketuksen uusiin makuelämyksiin. Ranskan Cannesissa järjestettävillä TFWA-messuilla Fazer juhlistaa muiden näytteilleasettajien kanssa ihmisten kaipuuta kaukomaille esittelemällä suosituimpia tuotteitaan ja herkullisia uutuuksia.

Fazerilla on pitkä perinne kansainvälisessä matkustajamyynnissä, ja yhtiö tarjoaa laajan valikoiman suosittuja brändejä ja suussa sulavia suklaa- ja sokerimakeistuotteita tyydyttääkseen matkailevien herkkusuiden makeannälän kaikkialla maailmassa.

Sukella makuelämyksiin Fazerin makeisilla

Moni yhdistää nimen Fazer ennen kaikkea suklaaseen ja yrityksen ikonisimpaan suklaatuotteeseen, Fazerin Sinisenäkin tunnettuun Karl Fazer -maitosuklaaseen, Rajoitetun erän Karl Fazer Summer 420 g -rasia sisältää kauniin tasapainoisen suklaakonvehtivalikoiman ja sekoituksen mustikkatryffelin, vadelmajogurtin ja päärynäjogurtin makuja. Rasia soveltuu lahjaksi tai jaettavaksi ystävien kanssa.

Fazerin monista kansainvälisistä brändeistä rakastettu Dumle on yksi laajimmin saatavilla olevista. Dumlen tuoteperheestä löytyy jokaiselle jotakin – suklaapusseista tikkareihin ja patukoista maissikakkuihin – Dumlea löytyy monessa muodossa. Travel Retailissa Dumlen tuoteperhettä täydentää uusi Dumle gift box 206 g -lahjapakkaus, joka sisältää kaksi Dumle-tikkaria, kaksi Dumle-karkkipatukkaa, pussin käärittyjä Dumleja sekä yhden Dumle Crunchy-suklaapatukan. Kesäkaudella Dumle Summer Mix 320 g ilahduttaa kaikkia Dumlen ystäviä lempeän kesäisellä sekoituksella päärynän- sitruunan ja suolakaramellin makuisia käärittyjä Dumle-konvehteja.

Tutti Frutti Remix Sour 450 g on tervetullut suloisenhapan lisä Tutti Frutti -perheeseen. Tutti Frutti on Fazerin suosituin karkkibrändi, ja se tarjoaa huolettoman valikoiman hedelmäisiä ja herkullisia karkkeja nykykuluttajalle. Uusi Tutti Frutti Remix Sour ei sisällä gelatiinia ja on palmuöljytön.

Anna rakkautesi kukkia – Fazer Geisha juhlii ystävänpäivää

Geisha on Fazerin kansainvälisin brändi, ja sitä on saatavilla useassa koossa ja muodossa kiireisten matkailijoiden erilaisiin tarpeisiin. Geishan herkän vaaleanpunainen väri on omiaan lahjaksi antaessa ja tunteita välittäessä. Vuoden 2025 alussa Geisha juhlistaa rakkauden ja ystävyyden aikaa Let your Love Bloom -sanomalla. Geishan tunnusomainen kirsikankukka kuvastaa lempeää harmoniaa ja kannustaa jakamaan rakkauden ja ystävyyden ilosanomaa rakkaiden kanssa.

Tule juhlistamaan Muumien 80-vuotisjuhlavuotta Fazerin kanssa

Siinä missä Fazer Geishalla voidaan osoittaa helliä rakkauden tunteita, Muumeihin liitetään kaikenlaisia tunteita nostalgiasta onneen ja kodikkaasta lämmöstä seikkailunnälkään. Fazerin Muumi-tuotevalikoima vetoaa kaikkiin Muumi-faneihin, niin pieniin kuin suuriinkin. Suosikkihahmot loi suomalainen kirjailija ja taiteilija Tove Jansson, jonka ensimmäinen Muumikirja julkaistiin vuonna 1945. Fazerin yhteistyö Tove Janssonin kanssa juontaa juurensa 1950-luvulle ja ensimmäiset Muumi-makeiset lanseerattiin vuonna 1957.

Ensimmäisen Muumi-kirjan, Muumit ja suuri tuhotulva, 80-vuotisjuhlan kunniaksi Fazer lanseeraa rajoitetun erän juhlavuosiaiheisia tuotteita, kuten kauniissa kääreessä olevan Fazerin Sininen -suklaalevyn.

Vastuullisuusteoilla finaaliin

Maineikkaat Global Travel Retail Awards -palkinnot jaetaan TFWA:ssa. Tänä vuonna Fazerin hankkeista peräti kaksi on äänestetty finalisteiksi Global Travel Retail Awardsin vastuullisuuskategoriassa.

Ensimmäinen finaaliin yltäneistä hankkeista liittyy vastuullisiin pakkauksiin ja erityisesti muovin vähentämiseen Fazerin makeispakkauksissa. Vuonna 2024 Fazerin merkittävimmät aloitteet tällä saralla ovat liittyneet muovin määrän vähentämiseen Fazerin käärittyjen konvehtien kääreissä käytettyä muovimateriaalia ohentamalla, sekä muovin määrän vähentämiseen karkkipusseissa, kuten Tutti Frutti -tuoteperheessä.

Toinen ehdolla oleva hanke liittyy palmuöljyn poistamiseen Fazerin makeistuotteista Vuoden 2024 loppuun mennessä arviolta 90 % Fazerin makeis- ja keksituotteista on palmuöljyttömiä.

Fazer on Suomen johtava suklaan, makeisten ja keksien valmistaja. Fazerilla makeistuotanto sijaitsee Suomessa, ja sillä on vientiä noin 40 maahan maailmanlaajuisesti, sekä kasvava rooli Pohjois-Euroopassa ja matkustajamyyntikanavissa ympäri maailmaa.

Kuvat: www.fazergroup.com Media-osiosta. Valitse Media – Image & Video Bank – Media_Press - International – TFWA in Cannes 2024

Kari Kuikka, Director, Travel Retail, Fazer Makeiset,
p. +358 (0)50 5371 755, kari.kuikka@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe klo 8–16, p. +358 (0)40 6682 998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.