Fazerin pääsiäisessä yhdistyvät raikkaat uutuudet ja ajattomat klassikot

Tänä pääsiäisenä nautitaan yhdessäolosta kotioloissa. Fazerin pääsiäissesonkia rikastuttavat raikkaat uutuudet ja ajattomat klassikot, joiden äärelle on ihana pysähtyä.

Yhteisiin herkutteluhetkiin

Aito Vaahtoutuva Kaura Vaniljakastike

Jälkiruokiin ja leivontaan sekä sellaisenaan lisukkeeksi sopiva kasvipohjainen Aito Kaura Vaniljakastike on uuden reseptin myötä nyt paitsi maidoton ja laktoositon, myös gluteeniton ja vaahtoutuva. Tuote valmistetaan Fazerin Korian tehtaalla kotimaisesta, gluteenittomasta täysjyväkaurasta.

Pääsiäisen helpoimmassa herkussa yhdistyvät mämmi ja kuohkeaksi vatkattu Aito Kauravispi tai Aito Vaahtoutuva Kaura Vaniljakastike. Päälle voi ripotella oman maun mukaan sokeria. Vaahtoutuvaa Aito Kaura Vaniljakastiketta voit lorauttaa mämmin sekaan myös sellaisenaan.

Fazer Alku Kaurainen siemenmysli

Herkullisen rapeat Fazer Alku-granolat ja -myslit löytyvät nyt myös kätevinä annospusseina. Uutuusmaut ovat Kaurainen siemenmysli ja Vadelmainen kaakaogranola. Fazer Alku -annosmyslit valmistetaan kotimaisesta viljasta, eivätkä ne sisällä lainkaan lisättyä sokeria tai lisäaineita. Kokeile aamiaisena tai välipalana vaikkapa vaniljaisen Fazer Yosa Kaura-välipalan ja raikkaiden hedelmien kanssa!

Tuotteelle on myönnetty Hyvää Suomesta -alkuperämerkki ja Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki.

Fazer Yosa Mango-Passion

Fazer Yosa -kaurajäätelöiden uutuus saa eksoottista makua hedelmäisestä mango-passionhedelmäkastikkeesta. Kotimaisesta kaurasta valmistettava kaurajäätelö on maidoton ja laktoositon, ja se sopii myös vegaaniseen ruokavalioon. Tämä raikas uutuus on sellaisenaan loistava pääsiäisherkku, mutta maistuu myös esimerkiksi jäätelöannosten klassikossa banana splitissä. Lorauta halkaistun banaanin ja Fazer Yosa -jäätelöpallojen päälle suklaa- tai kinuskikastiketta ja viimeistele annos kuohkeaksi vaahdotetulla Aito Kauravispillä ja marjoilla.

Puuhaa koko perheelle

Fazer Mignon

Fazer Mignon -munasta on moneksi! Tätä suomalaisen pääsiäisperinteen klassikkoa on valmistettu jo vuodesta 1986 asti, ja se onkin Pihlaja-marmeladin jälkeen toiseksi vanhin yhä myynnissä oleva makeisemme. Jokainen Mignon-muna tehdään huolellisena käsityönä.

Mignon-munat sopivat erinomaisesti niin pääsiäisen askarteluhetkiin kuin kotona tai pihapiirissä leikittävään munan- metsästykseen. Mignon maistuu myös kuumassa juomassa: paloittele puolikas Mignon-muna kuumaan maitoon, sekoita sauvasekoittimella ja kaada mukeihin. Koristele juoma kermavaahdolla tai suklaalastuilla.

Tutti Frutti Spring Edition -pussit

Pirskahtelevan hedelmäiset Tutti Frutti -rakeet sopivat hyvin pääsiäiskattausten ja jälkiruokien koristeluun. Luontaisilla väreillä ja aromeilla valmistetut makeiset ovat gelatiinittomia.

Kevään uutuutena Tutti Frutti -tuoreperheeseen liittyy Tutti Frutti Choco & beans -makeispussi, joka sisältää herkullisen sekoituksen hedelmäisiä ja suussa sulavan suklaisia karkkeja.

Fazer Moomin Kermatoffee

Jo vuodesta 1966 suomalaisia ilahduttanut Omar-kermakaramelli kietoutui pääsiäisen ajaksi suloisiin Muumi-kääreisiin. Pussissa on noin 30 yksittäis-pakattua karamellia, joiden käärepapereissa esiintyy yhdeksän eri Muumi-hahmoa. Pastellinväriset kääreet kulhossa koristavat kauniisti pääsiäiskotia, ja paperipäällysteiset makeiset voi piilottaa vaikka rairuohon sekaan ilahduttamaan löytäjäänsä.

Pääsiäisen kahvipöytään

Fazer Sitruunamarenkileivos

Ripauksen kevättä kahvipöytään tuo vähälaktoosinen sesonkiuutuus Fazer Sitruunamarenkileivos, jossa nimensä mukaisesti yhdistyvät raikas sitruunatäyte ja pehmeänmakea marenki. Ihanan keväinen leivos täydentää pääsiäisen värimaailmaa ja on näyttävä lisä esimerkiksi keltaisten lautasliinojen, tulppaanien ja pajunkissanoksien rinnalle.

Fazer Mango-rahkaunelma

Fazer Mango-rahkaunelma on pääsiäisen ihana sesonkipitko, jossa herkullinen voitaikinakuori kätkee sisäänsä runsaan mangotäytteen ja sitruunaista rahkaa. Tämä aitoon voihin leivottu vähälaktoosinen wienerpitko on helppo ja herkullinen tarjottava pääsiäisen kahvipöytään.
Kattausvinkki: laske valmiiksi viipaloitu pitko perinteisen tarjoiluastian sijaan kauniin keittiöliinan päälle ja koristele keväisillä kukilla.

Fazer Auringonpaiste

Raikas kevätsesonkituote Fazer Auringonpaiste ihastuttaa jälleen aurinkoisella yhdistelmällä raikasta mangoa ja suussa sulavaa valkosuklaata. Kakkurulla sopii sellaisenaan tarjottavaksi, mutta pienellä tuunauksella se muuntuu vielä astetta näyttävämmäksi herkuksi pääsiäispöytään. Tee kakkurullasta herkullinen minikerroskakku, jossa mango ja valkosuklaa yhdistyvät vaniljaiseen kauravaahtoon ja hedelmäisiin Tutti Frutti Beans -rakeisiin.

Fazerin suklaa-, karkki-, purukumi-, keksi-, pastilli- ja leipätuotteita voi tilata Fazer Store -verkkokaupasta osoitteesta https://fi.fazer.com/. Toimitamme tilaukset Manner-Suomeen, EU-alueelle ja Iso-Britanniaan.

Kuvat:

www.fazergroup.com – kuvapankki – media_press – Finland – Fazerin pääsiäinen 2020

Taina-Lampela Helin, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin kello 8-16, puh. 040 6682 998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, joilla kehitetään tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Fazer keskittyy kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaan uudistuen moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: