Fazerin pääsiäistä vietetään Muumien kera

Tove Janssonin pitkä yhteistyö Fazerin kanssa sisälsi niin mainosten piirtämistä kuin pakkausten kuvittamistakin. Ensimmäiset Fazerin Muumi-tuoteperheen makeiset tulivat myyntiin vuonna 1957.

Sittemmin tuoteperhe on kasvanut ja nykyään siihen kuuluu ksylitolituotteita, pastilleja, tikkareita, lakuja, marmeladimakeisia, hedelmämakeisia ja Muumi-keksejä.

Vuosi 2015 on suomalaisille rakkaiden Muumi-hahmojen 70-vuotisjuhlavuosi, sillä ensimmäinen Muumi-kirja ilmestyi vuonna 1945. Fazer tuo sen kunniaksi herkkusuille hauskan Muumi-uutuuden, Lahjasalkun. Nämä ja monet muut pääsiäistuotteet on jo laitettu esille kauppoihin.

Uutuus
Fazer Moomin Lahjasalkku 310 g

Laivoilla ja lentokentillä tutuksi tullut, supersuosittu tuote, on nyt uudistettu. Salkusta löytyvät seuraavat Fazer Moomin herkut:100 g pussi, tikkareita, pastillirasioita, lakritsi- ja suklaapatukoita ja täysksylitolipurukumia. Lisäksi salkku kätkee sisälleen suloisen yllätyksen, Muumi-riipuksen.

Hauska yllätys sisällä
Moomin suklaafiguurit 3 x 87 g

Fazerin Moomin-maitosuklaahahmot Niiskuneiti, Muumipeikko ja Pikku Myy sopivat pikkuvirpojan palkaksi tai hauskaksi tuliaiseksi. Ihastuttavat hahmot on pakattu kolmen kappaleen pakkauksiin ja jokaisen sisällä on yllätyksenä valkoisia suklaarakeita.

Makoisan maistuvat maut
Fazer Muumi marmeladipussi 250 g

Muumimamman iloisen heleään marmeladipussiin on koottu parhaimmat maut: omena, metsämarja ja appelsiini. Riittoisa

pussi, josta on tarjota kavereillekin - ehdoton Muumifanien suosikki. Näillä hauskoilla muumihahmomarmeladeilla on
hauska koristella vaikkapa pääsiäiskakku.

Lisätietoja
Pääsiäistuotteet: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Makeiset, puh. 040 742 9495
Senior Manager, Communications & Partnerships Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

www.fazer.fi/muumi

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Easter 2015”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää