Fazerin rakastetut klassikkomaut Dumle ja Pätkis maistuvat nyt myös uusissa kauravanukkaissa

Vanukashyllyt täydentyvät ainutlaatuisilla uutuuksilla, kun Fazerin suosikkimakeisten makuja kunnioittavat vegaaniset Fazer Dumle ja Fazer Pätkis -kauravanukkaat saapuvat kauppoihin. Fazer vastaa suomalaisten toiveeseen kasvipohjaisten jälkiruokatuotteiden valikoiman laajenemisesta näillä uusilla samettisen pehmeillä vanukkailla.

Fazerin uutuusvanukkaissa samettisen pehmeään kauraan yhdistyvät rakastettujen klassikkomakeisten maut – Dumlen suussa sulava toffee ja kaakao sekä Pätkiksestä tuttu raikas minttu ja kaakao. Annospikareihin pakatut vanukkaat ovat rakenteeltaan pehmeitä, ja ne maistuvat koko perheelle.

”On ilo tuoda myyntiin kuluttajien toivoma, uudenlainen tuotetyyppi. Tuotekehityksemme on onnistunut luomaan kauravanukkaat, jotka saivat makutesteissä erinomaista palautetta. Vanukkaat maistuvat aidosti alkuperäismakeisilta, ja niiden rakenne on todella pehmeä”, sanoo tuotepäällikkö Eeva Salavirta Fazer Lifestyle Foodsilta.

Fazer Dumle- ja Fazer Pätkis -vanukkaat valmistetaan Suomessa kotimaisesta kaurasta. Molemmat tuotteet ovat täysin kasvipohjaisia ja maidottomia, ja ne sopivat myös vegaaneille. Kauravanukkaat sopivat syötäväksi sellaisenaan tai yhdistettynä osaksi jälkiruokaa.

Fazerin teettämän tutkimuksen1) mukaan 21 % suomalaisista toivoo lisää vaihtoehtoja kasvipohjaisten jälkiruokatuotteiden valikoimaan. Yli puolet kyselyyn vastanneista kertoi käyttävänsä kasvipohjaisia jälkiruokatuotteita kuukausittain tai useammin. Yksi tärkeimmistä perusteista kasvipohjaisten tuotteiden valinnassa on maku, ja sen merkitys on pysynyt tasaisena vuodesta toiseen. Uudet, herkulliset vanukkaat vastaavat tähän kysyntään erinomaisesti.

Fazer Dumle Kauravanukas 150 g

Dumle-makeisista tuttuun punaiseen asuun puettu Fazer Dumle Kauravanukas maistuu toffeelta ja kaakaolta. Vanukkaan koostumus on samettinen, ja se lohkeaa sopivasti lusikkaan. Maidoton ja vegaaninen uutuus on saatavilla kaupoissa toukokuun alusta lähtien.

Fazer Pätkis Kauravanukas 150 g

Pätkis-makeisista tuttu valkoruskea väritys näkyy myös Fazer Pätkis -kauravanukkaan pakkauksessa. Sametinpehmeässä kauravanukkaassa maistuvat miellyttävän raikas minttu ja kaakao. Maidoton ja vegaaninen uutuus on saatavilla kaupoissa toukokuun alusta lähtien.

Dumle ja Pätkis hurmaavat myös vegaanisissa kaurajuomissa. Fazer Dumle Kaurajuoma ja Fazer Pätkis Kaurajuoma sopivat nautittavaksi sekä sellaisenaan että lämmitettynä, ja niitä voi hyödyntää myös esimerkiksi itse tehdyn pirtelön ja jäätelön raaka-aineena.

1) Fazer Plant Based Shopper Study Joulukuu 2022. N=888, Suomi, kategorian käyttäjät

Kuvia toimitukselliseen käyttöön:

https://fast.fazer.com/l/JJK52pTBwLRX tai polulta https://www.fazergroup.com/fi/medialle Image bank ‒ Media_Press ‒ Finland ‒ Fazer Dumle ja Fazer Pätkis -kauravanukkaat

Reeta Kylänpää, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, reeta.kylanpaa@fazer.com, 0400 270 559

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat: