Fazerin Sininen ja Fazer arvostetuimmat brändit Suomessa

​Fazerin Sininen piti paikkansa Suomen arvostetuimpana brändinä Markkinointi&Mainonta -lehden ja Taloustutkimuksen jokavuotisessa Brändien arvostus -tutkimuksessa. Fazer arvioitiin toiselle sijalle.

”Brändi on lupaus, joka pitää lunastaa jokaisessa kohtaamisessa ja siksi tämä tuplavoitto tuntuu erityisen arvokkaalta. Meidän kaikkien fazerilaisten missiona on makuelämysten luominen ja siinä olemme nyt yhdessä onnistuneet”, toteaa Fazerin strategisesta markkinoinnista, brändeistä ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Teija Andersen.

”Yhtiön perustajan Karl Fazerin ajatus siitä, että meidän tulee aina ylittää asiakkaidemme odotukset ohjaa meitä tänäkin päivänä – pyrkimyksenämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka lisäävät brändiemme arvoa kuluttajien ja asiakkaiden mielestä. Juuri kuluttajien tarpeiden ymmärtämisestä syntyy edelläkävijyys”, kiteyttää Teija Andersen.

Fazer tutkii säännöllisesti sitä, miten kuluttajat näkevät sen. Viimeisimmän tutkimuksen mukaan Fazer nähdään laadukkaana ja luotettavana herkullisten tuotteiden tarjoajana, jolla on pitkät perinteet. Fazer on viime vuosina vahvistanut asemiaan lähimarkkinoilla, muun muassa Ruotsissa.

”Fazerin Sininen henkii kuluttajien mielissä syvimmin Fazer-brändiä. Sen suhde suomalaisiin on muodostunut vahvaksi ja erityiseksi sukupolvien aikana.  Arvostetun brändin tunnusmerkkeihin kuuluu, että se on kuin ystävä, josta välittää ja johon voi luottaa. Se tuntuu tutulta ja parhaimmillaan yllättää positiivisesti”, toteaa Teija Andersen.

Teija Andersen, Fazer-konserni, johtaja strateginen markkinointi, brändit ja tuotekehitys,
Puh. 040 050 7241

Sirkku Erlandsson, markkinointijohtaja, Fazer Leipomot & Makeiset, puh. +46 70 952 4771 (paikan päällä julkistustilaisuudessa)

Ulrika Romantschuk, Fazer-konserni, johtaja, viestintä- ja sidosryhmäsuhteet, puh. 040 566 4246

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2009 oli lähes 17 000.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).