Fazerin Sininen jälleen Suomen arvostetuin brändi

Fazerin Sininen sijoittui jälleen ensimmäiseksi Suomen arvostetuimmat brändit –tutkimuksessa. Fazer sijoittui tutkimuksessa kolmanneksi. Markkinointi & Mainonta -lehti ja Taloustutkimus toteuttavat tutkimuksen vuosittain. Tutkimuksessa selvitettiin 958 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Valinnan tekivät 15-79 -vuotiaat suomalaiset.

”Fazerin Sininen -brändiä on rakennettu rakkaudella yhdessä suomalaisten kanssa jo vuodesta 1922 ja siitä on tullut lähes ikoninen pala Suomea. Karl Fazer valitsi kuuluisalle maitosuklaalleen sinisen värin, koska se kuvasti hänelle itsenäistä isänmaata ja luontoa. Onkin erityisen suuri kunnia tulla valituksi Suomen arvostetuimmaksi brändiksi juuri tänä vuonna, kun vietämme Suomi 100 -juhlavuotta”, toteaa Fazer Makeisten toimitusjohtaja Rolf Ladau.

Suomen arvostetuimpien brändien kärkikymmenikkö 2017 on:

1. Fazerin Sininen
2. Fiskars
3. Fazer
4. Lego
5. Joutsenmerkki
6. Abloy
7. Hyvää Suomesta -merkki (Joutsenlippu)
8. Avainlippu
9. Valio voi
10. Iittala

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset puh. 044 710 8860
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 668 2998

#pienipalasuomea #suomalaistahyvää #fazerintarina #fazerjuhliisuomea

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.