Fazerin Suomi 100 -ohjelma on vuoden tuloksellisin yhteistyöhanke

Fazerin Suomi 100 -ohjelma palkittiin vuoden tuloksellisimpana yhteistyöhankkeena Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n järjestämässä Vuoden Sponsorointiteko -kilpailussa. Vuoden vastuullisuusteko -kategoriassa palkittiin puolestaan Lasten Liike -ohjelma, jonka perustajakumppani Fazer on.

Fazerin Suomi 100 -ohjelma palkittiin vuoden tuloksellisimpana yhteistyöhankkeena Vuoden Sponsorointiteko -kilpailussa, jonka järjesti Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry. Tuomariston perusteluiden mukaan yhteistyön taustalla oleva vahva tarina teki ohjelmasta erittäin onnistuneen, ohjelma oli yhteiskunnallisesti kiinnostava ja siihen oli tuloksellisesti integroitu paljon tapahtumia ja tuotteita. Olympiakomitean Lasten Liike on tuomariston perustelujen mukaan loistava esimerkki kampanjasta, jossa yritykset osallistuvat terveemmän sukupolven kasvattamiseen. Myös tavoitteet, toiminnan jatkuvuus sekä mitattavuus keräsivät kiitosta.

”Haluamme osallistua yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisuun yhdessä muiden toimijoiden kanssa ja toimia vastuullisesti. Tavoitteemme on luoda hyvinvointia siellä missä toimimme” sanoo Fazerin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

”Suomi 100 -juhlavuotemme on ollut erittäin monipuolinen, ja teeman mukaisesti se on toteutettu yhdessä. Juhlavuosi on yhdistänyt hienosti kaikki liiketoimintamme: olemme kunnioittaneet suomalaista kansallisruokaa, ruisleipää, olympiakultaa voittanut Fazer Culinary Team on rakentanut tulevaisuuden ruokaperinnettä ja olemme vieneet pienen palan Suomea maailmalle Sydneystä Pekingiin ja Tukholmasta New Yorkiin. Teema on näkynyt myös Fazer Experience Vierailukeskuksessa, jossa oli esillä mm. Gustav Mannerheimin ja Karl Fazerin historiallisesta ystävyydestä kertova näyttely”, kertoo Fazerin Suomi 100 -ohjelmasta vastaava kumppanuusohjelman johtaja Liisa Eerola.

Fazerin lahja Suomelle

Itsenäisyyden juhlavuoden virallinen yhteistyökumppani Fazer on nähnyt koko itsenäisen Suomen matkan. Fazerin perustaja Karl Fazer oli isänmaanystävä ja kansallisromantikko, joka valitsi kuuluisalle maitosuklaalleen sinisen värin, koska se kuvasti hänelle itsenäistä isänmaata ja Suomen luontoa. Vuoden 2017 aikana Fazer on juhlistanut yhteistä historiaansa Suomen kanssa. Fazerin lahja Suomelle oli 125 mahdollisuutta työelämään -rekrytointihanke, joka oli suunnattu työllistymisessään vaikeuksia kohdanneille.

Juhlavuoden tuotteita on lanseerattu pitkin vuotta. Alkuvuodesta markkinoille tulivat Fazer Xylimax Suomi 100 –purukumi, Oululainen Jälkiuunileipä –uutuus sekä Fazerin Sininen –suklaan Taste of Finland -juhlalevy. Syksyn herkkuja ovat olleet kotimaisella mustikkahillolla ja aidolla kermavaahdolla täytetty Mustikkainen Juhlamunkki ja Fazerin Sininen -suklaan Pieni pala Suomea -levy.

”Fazer on kautta historiansa ollut vahva toimija yhteiskunnassamme, ja yrityksellä on ollut erityinen sija suomalaisten sydämissä. Yhteistyömme on vahvistanut koko Suomi 100 -juhlavuotta”, toteaa pääsihteeri Pekka Timonen valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -sihteeristöstä.

Katso video: https://youtu.be/v9Eltvf0N6k

Lasten Liike

Vuoden Sponsorointiteko -kilpailussa Suomen Olympiakomitean Lasten Liike -ohjelma palkittiin Vuoden vastuullisuusteko -kategoriassa. Fazer on Lasten Liikkeen perustajakumppani.

Lasten Liikkeen tavoitteena on tuoda liikunnallinen iltapäiväkerhotoiminta jokaisen lapsen ulottuville. Tällä hetkellä 70 % lapsista on liikuntakerhotoiminnan ulkopuolella. Toiminta on valtakunnallista, ja syksyllä aloittivat ensimmäiset kerhot 50 paikkakunnalla ympäri Suomen. Tavoite on kaksinkertaistaa toiminnan määrä lukuvuodeksi 2018-2019.

Kerhojen toiminnasta vastaavat urheiluseurat sekä muut paikalliset yhdistykset. Kerhojen toiminta rahoitetaan pääosin yritysten tuella. Lasten Liikettä koordinoi Suomen Olympiakomitea ry yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=3MdFF3V5U8E

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset ja Fazer-konsernin kumppanuusohjelma, p. 044 710 8860
sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. +358 40 6682 998

Lasten Liike: https://www.lastenliikeiltapaiva.fi/lasten-liike-vuoden-vastuullisuuskampanja/

Suomi 100: www.fazer.fi/suomi100

#suomi100 #fazerjuhliisuomea #lastenliike

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää