Fazerin uutuudet tunnelmalliseen talveen

Joulu ja sen odotus ovat perinteisten makujen ja tapojen aikaa. Joulukauden suosituimpia tuotteita ovat suklaakonvehtirasiat. Suosituimpiin jouluherkkuihin lukeutuu paljon klassikoita, jotka nousevat kärkeen vuodesta toiseen.

Fazerin joulun tärkein suklaatuote Suomessa ovat kääreelliset konvehdit ja Fazerin joulumyynnistä niiden osuus onkin yli puolet. Kääreellisillä konvehdeilla on merkitystä myös kodin visuaalisessa tunnelmanluonnissa; niitä käytetään esimerkiksi kranssien valmistukseen ja pöydällä oleva runsas konvehtikulho koetaan tärkeäksi osaksi joulunviettoa. Runsaus on jouluna tärkeä syy suklaa- ja makeistuotteiden ostamiseen ja runsaus voi tarkoittaa sekä määrää että vaihtelua. Jouluna herkuttelua ei rajoiteta, vaan juhlasta nautiskellaan ilman huonoa omaatuntoa.

Jouluun kuuluu myös makeisia, joista osasta on tullut merkityksellisiä joulun symboleita. Erityisesti Vihreät kuulat ja Wiener nougat ovat erityisiä makeistuotteita. Suhde niihin on tunteikas ja niiden koetaan olevan lähes joulukuusen veroinen joulutunnelman edellytys. Myös kotimainen valmistus on suomalaisille tärkeää ja Fazerin kaikista makeistuotteista 98 % valmistetaan Suomessa.

Vuoden 2018 joulun kymmenen suosituinta tuotetta olivat:

1. Karl Fazer Maitosuklaakonvehteja rasia
  2. Geisha konvehtirasia
  3. Fazer Present
  4. Karl Fazer Sininen ja Valkoinen konvehtirasia
  5. Julia konvehtirasia
  6. Vihreitä kuulia 500g
  7. Karl Fazer Mandariini & Inkivääri konvehtirasia
  8. Wiener nougat
  9. Pätkis konvehtirasia
  10. Karl Fazer Vadelma konvehtirasia

* KOPLA, Joulun taika 2016 -tutkimus

Joulun 2019 uutuustuotteet

Karl Fazer Domino 270 g

Uutuuskonvehti sisältää Karl Fazer -maitosuklaata, kaakaokeksiä ja vaniljanmakuista muruja.

Fazer Vihreitä kuulia suklaakonvehteja 320 g

Perinteinen vihreä päärynämarmeladi kuuluu jouluun siinä missä joulukuusikin.

Nyt se pääsee joulupöytään konvehtimuodossa kuorrutettuna Fazerin tummalla suklaalla.

Dumle Seasonal Caramel Cranberry 220 g

Rajoitetun ajan myynnissä oleva kausimaku yhdistää jälkiruuista
tutun makuparin: karpalon ja karamellin.

Karl Fazer Collection Art Edition by Satu Maaranen

Vuosien varrella pakkauksiamme ovat kuvittaneet useat suomalaiset taiteilijat, kuten Akseli Gallen-Kallela ja Tove Jansson. Haluamme jatkaa tätä perinnettä nyt myös jouluna. Tänä vuonna Karl Fazer Collection 145 g rasia saa uuden pakkausilmeen, jonka on luonut kansainvälisesti palkittu muotisuunnittelija Satu Maaranen. Rasian ilme on saanut inspiraationsa sulasta suklaasta. Jokainen Art Edition -rasia on uniikki ja numeroitu ja niitä on saatavilla vain rajoitetun ajan.

Joulun suosikkimarmeladeista tulee vegaanisia

Marmeladien suosio on kasvanut viime vuosina, osin myös vegaanisen ruokavalion nousun myötä. Olemme kehittäneet Pihlajan ja Finlandian reseptejä niin, että ne sopivat nyt myös vegaaneille. Vihreät kuulat ovat olleet vegaanisia jo aiemmin. Pihlajan valkoisessa kerroksessa oleva maitoproteiini vaihtuu herneproteiiniksi. Finlandia-marmeladissa punainen väri vaihtuu vegaaniseksi. Muutokset eivät vaikuta makuun.

Uutuusmaku Remix X-mas 500g -pussiin

Joulun karkkikulhon maistuvimmat makeiset tulevat iloisissa joulumuoteissa. Remix X-mas 500 g pussissa riittää herkkuja jaettavaksi koko jouluksi. Jouluaiheinen pussi on myös hauska joulutuliainen tai -lahja. Pussissa on monipuolinen sekoitus kirpeää, hedelmää, lakritsia ja salmiakkia. Uutuutena mukana on punainen hedelmämaku.

www.fazergroup.com/fi/medialle - kuvapankki- Joulun 2019 uutuudet

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998
Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. 044 710 8860
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.