Frooshin smoothieuutuus sisältää vitamiineja ja hyvinvointia edistäviä ravintoaineita

Kiinnostus suorituskykyä parantavia ja terveyshyötyjä tarjoavia funktionaalisia elintarvikkeita kohtaan kasvaa jatkuvasti1). Tähän kysyntään vastaavat Froosh+-smoothiet: ensiluokkaisista raaka-aineista valmistetut hedelmäsmoothiet, joihin on lisätty hyvinvointia tukevia ravintoaineita. Froosh+-tuoteperheen uusimpaan tulokkaaseen Froosh+ Focukseen on lisätty rautaa, sinkkiä ja B5-vitamiinia.

Monet ovat vähitellen siirtymässä kohti kokonais­valtaisempaa terveyttä koskevaa ajattelutapaa, ja fyysisen terveyden lisäksi henkisen hyvinvoinnin merkitys lisääntyy2). Kaksi kolmasosaa eurooppalaisista uskoo funktionaalisten elintarvikkeiden tehoon, ja kiinnostavimpina pidetään kognitiiviseen suorituskykyyn – esimerkiksi keskittymiseen ja valppauteen – myönteisesti vaikuttavia ainesosia. Niin ikään vastustuskykyä ja suoliston terveyttä edistävät elintarvikkeet ovat kiinnostavia.

Frooshin kevään uutuus Froosh+ Focus on raikas smoothie, jossa maistuu mustaherukka, mansikka ja superfoodinakin tunnettu acai. Siihen on lisätty B5-vitamiinia sekä rautaa ja sinkkiä, jotka edistävät normaalia kognitiivista toimintaa3). Tämä marjaisa uutuus on myynnissä maaliskuun 2023 lopusta lähtien.

Froosh+-tuoteperheen Froosh+ Immunity antaa erityisesti immuunijärjestelmälle lisätukea4). Froosh+ Immunity on virkistävän vihreä smoothie, joka maistuu omenalle, päärynälle, kiiville ja inkiväärille ja sisältää B6-, B12- ja C-vitamiinia.

Pirteä ja energisen pinkki Froosh+ Feel Good on kuidun lähde ja maistuu herkullisesti ananakselta, punajuurelta ja aloe veralta, ja siinä on myös ripaus inkivääriä.

Kaikki Froosh+-smoothiet on pakattu pantillisiin 250 millilitran lasipulloihin, jotka on helppo tunnistaa uuden raikkaan raidallisen ilmeen ansiosta. Smoothieiden maut ja erityisominaisuudet käyvät selkeästi ilmi etiketeistä.

Toinen tämän kevään Froosh-uutuus on Apple, Pear & Vanilla, joka sopii niihin tilanteisiin, joissa pienempi pakkauskoko on omiaan. Pehmeänmakuinen smoothie on pakattu 150 millilitran kartonkipakkaukseen, ja se on myynnissä maaliskuusta 2023 alkaen.

“Uusi omenan, päärynän ja vaniljan maut tasapainoisesti yhdistävä smoothiemme on oivallinen välipala otettavaksi mukaan retkille sekä energiatason ylläpitämiseksi iltapäivisin”, sanoo Erika Jureskog, Frooshin Brand Manager.

Fazerin omistama Froosh on yksi Pohjoismaiden johtavista smoothiebrändeistä. Brändi on tunnettu laadukkaista raaka-aineista sekä värikkäistä ja hyvänmakuisista smoothieistaan. Tuotteissa ei ole lisättyä sokeria tai säilöntä- ja lisäaineita. Pohjoismaiden lisäksi Froosh-tuotteita on saatavilla myös Baltian maissa, Islannissa, Irlannissa, Saksassa, Slovakiassa ja Tšekissä.

1) Lähde: Top Trends for 2021, Innova Market Insight

2) Lähde: Innova Insight platform/Innova consumer research 2021-2022 and Innova product launches 2021-2022

3) Rauta ja sinkki edistävät normaalia kognitiivista toimintaa osana monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota ja terveellisiä elämäntapoja.

4) B6- ja B12-vitamiinit edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa osana monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota ja terveellisiä elämäntapoja.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön:

https://fast.fazer.com/l/nb97PXhh7J7c tai polulta https://www.fazergroup.com/fi/medialle Image bank ‒ Media_Press ‒ Finland ‒ Froosh-uutuudet kevät 2023

Lisätietoja

Reeta Kylänpää, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, reeta.kylanpaa@fazer.com, 0400 270 559

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.

Avainsanat: