Frooshin uusi talvimaku on ihanan omenainen herkku

Froosh-tuoteperhe saa uuden jäsenen, kun omenainen talvismoothie saapuu kauppoihin syyskuussa. Täyteläisessä smoothiessa maistuu omenan lisäksi kaneli, ja sen voi juoda sekä kylmänä että lämpimänä.

"Omena on suomalaisille tuttu ja mieluisa maku. Kuluttajatutkimuksista(1 on nähtävissä trendi, jonka mukaan monet pitävät erityisesti lapsuudesta muistuttavista mauista. Omena ja kaneli ovat juuri tällainen klassinen yhdistelmä, ja se toimii erittäin hyvin myös smoothiessa”, sanoo Frooshin markkinointipäällikkö Julia Weijola.

Uusi smoothie on todellinen herkkujuoma. Se sisältää vain hedelmää ja kanelia, ja muun Froosh-tuoteperheen tapaan siihenkään ei ole lisätty sokeria eikä säilöntä- tai lisäaineita.

Uutuusmaku on pakattu pantilliseen 250 millilitran lasipulloon, ja se on myynnissä kauppojen kylmähyllyissä maaliskuuhun 2023 saakka. Smoothie sopii välipalaksi ja retkievääksi, ja lämmitettynä siitä syntyy oivallinen juoma hiihtoreissulle tai illanistujaisissa nautittavaksi.

Fazerin omistama Froosh on yksi Pohjoismaiden johtavista smoothiebrändeistä. Brändi on tunnettu värikkäistä, laadukkaista smoothieistaan, jotka sisältävät vain hedelmiä ja vihanneksia, sekä funktionaalisista smoothieistaan, jotka sisältävät myös muita hyvää tekeviä raaka-aineita. Tuotteissa ei ole lisättyä sokeria tai säilöntä- ja lisäaineita. Tuoteperheeseen kuuluu yhdeksän eri smoothiemakua. Pohjoismaiden lisäksi Froosh-tuotteita on saatavilla myös Baltian maissa, Islannissa, Irlannissa, Saksassa, Slovakiassa ja Tšekissä.

1) Lähde: “Attitudes towards Flavours in Food” - Europe - 2021, Mintel; FMCG Gurus: Top Ten Trends 2021 Report ja Innova market insights

Reeta Kylänpää, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, reeta.kylanpaa@fazer.com, 0400 270 559

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön:
https://www.fazergroup.com/fi/medialle > Kuvapankki – Media_Press – Finland – Froosh 2022

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Omistautuneiden ammattilaistemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa ja sillä oli noin 8 000 työntekijää.

Avainsanat: