Höyryputkistojen puhdistuspuhallukset Fazerin Lappeenrannan tehtaalla 9.12.2019

Fazerin Lappeenrannan makeistehtaalla otetaan käyttöön uusi lämpölaitos joulukuussa 2019. Vapo on rakennuttanut uuden höyrylaitoksen Fazerin makeistehtaan yhteyteen ja toimittaa sen avulla tehtaan käyttöön lämpöä ja höyryä. Uudessa laitoksessa käytetään alkuvaiheessa matalapäästöistä maakaasua, mutta se on suunniteltu niin, että tulevaisuudessa voidaan siirtyä käyttämään biokaasua.

Laitoksen käyttöönoton yhteydessä tullaan kertaluonteisena toimenpiteenä suorittamaan kattilan ja höyryputkistojen puhtaaksi puhallukset. Puhallusten aikana kuuluu normaalista poikkeavaa voimakasta ja matalataajuista melua sekä muodostuu höyrypatsas. Puhdistuksista ei aiheudu vaaraa ympäristölle ja viranomaisille on ilmoitettu puhalluksista etukäteen.

Puhalluksia tehdään maanantaina 9.12.2019. Puhallus kestää kerrallaan noin 15 minuuttia ja ne toteutetaan klo 10:00-16:00 välillä. Pahoittelemme ympäristölle aiheutuvaa melua!

Vapo: Projektipäällikkö Jarmo Piironen (jarmo.piironen@vapo.fi)

Fazer: Jari Vahersalo (jari.vahersalo@fazer.com)

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.