Höyryputkistojen puhdistuspuhallukset Fazerin Lappeenrannan tehtaalla 9.12.2019

Fazerin Lappeenrannan makeistehtaalla otetaan käyttöön uusi lämpölaitos joulukuussa 2019. Vapo on rakennuttanut uuden höyrylaitoksen Fazerin makeistehtaan yhteyteen ja toimittaa sen avulla tehtaan käyttöön lämpöä ja höyryä. Uudessa laitoksessa käytetään alkuvaiheessa matalapäästöistä maakaasua, mutta se on suunniteltu niin, että tulevaisuudessa voidaan siirtyä käyttämään biokaasua.

Laitoksen käyttöönoton yhteydessä tullaan kertaluonteisena toimenpiteenä suorittamaan kattilan ja höyryputkistojen puhtaaksi puhallukset. Puhallusten aikana kuuluu normaalista poikkeavaa voimakasta ja matalataajuista melua sekä muodostuu höyrypatsas. Puhdistuksista ei aiheudu vaaraa ympäristölle ja viranomaisille on ilmoitettu puhalluksista etukäteen.

Puhalluksia tehdään maanantaina 9.12.2019. Puhallus kestää kerrallaan noin 15 minuuttia ja ne toteutetaan klo 10:00-16:00 välillä. Pahoittelemme ympäristölle aiheutuvaa melua!

Vapo: Projektipäällikkö Jarmo Piironen (jarmo.piironen@vapo.fi)

Fazer: Jari Vahersalo (jari.vahersalo@fazer.com)

Yrityksestä

Fazer-konserni Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.