Huippusuositut hääkakkutastingit alkavat jälleen Fazer Café Kluuvikadulla

Fazer Café Kluuvikatu 3 valmistautuu hääkakkusesonkiin. Suuren suosion saavuttaneet hääkakkutastingit alkavat kahvilassa torstaina 12.4.2018. Kevään tilaisuuksissa osallistujat maistelevat Fazerin kondiittorimestarin johdolla hääkakkuja ja saavat henkilökohtaista opastusta unelmiensa hääkakun valintaan.

Hääkakun ulkonäköön panostetaan mausta tinkimättä

Hääkakun leikkaus on yksi hääjuhlan kuvatuimmista ja odotetuimmista hetkistä. Hääkakun valintaan vaikuttaa maun lisäksi sen ulkonäkö. Hääkakkuja räätälöidään yhä enemmän vastaamaan hääparin toiveita.

”Hääkakku päättää hääaterian ja sen tulee olla linjassa ruoan kanssa. Toisaalta sen pitää pystyä myös yllättämään sekä ilmentämään pariskunnan luonnetta ja mieltymyksiä”, kertoo satoja hääkakkuja suunnitellut kondiittorimestari Eero Paulamäki Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilasta.

Yksilöllisyyttä tuodaan esiin myös kakunkoristeilla. ”Hääparin mieltymykset ja harrastukset näkyvät kakunkoristeissa”, jatkaa Paulamäki. Makumaailmoissa korostuu sesonkiajattelu - marjat ja yrtit sekä yllättävätkin makuyhdistelmät kuten mustikka-muscovado-hapankorppu tai raparperi-creme catalana.

Saman hääkakun toivotaan myös sopivan kaikille häävieraille. ”Kakku voidaan suunnitella niin, että se on maultaan ja rakenteeltaan kuin tavallinen kakku, vaikka onkin esimerkiksi gluteeniton, laktoositon, maidoton tai vegaaninen”, toteaa Paulamäki.

Kondiittorin valmistama hääkakku kruunaa hääaterian

Jokaisesta Fazerilta tilatusta hääkakusta voi muokata mieleisensä esimerkiksi vaihtamalla täytettä, kuorrutusta tai koristeluita. Hääkakku kannattaa tilata alan ammattilaiselta, kondiittorilta, varsinkin kun mielessä on jotakin erikoisempaa.

”Kun parit ovat osallistuneet hääkakkutastingiin, he voivat lähtevät kotiin rauhallisin mielin. Unelmien hääkakku on maisteltu ja tilattu, eikä sen makua tai muita yksityiskohtia tarvitse enää jännittää”, kertoo ravintolapäällikkö Essi Miikkulainen Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilasta.

Vuoden 2018 hääkakkutasting-menu

Pinkie

Kermainen ja raikas creme catalana yhdistettynä hapokkaaseen raparperiin ja edelleen paahdetun valkosuklaan karamelisoituun makuun. Kakun kruunaa silkkinen valkosuklaamousse. (G)

Raparperi – mantelitosca

Raparpericompot

Paahdettua valkosuklaata

Valkosuklaamoussea

Blues

Klassinen juustokakku maukkaalla mustikkavanukkaalla, jonka herkullisuutta täydentää hapankorpun keveys. (L)

Hapankorppupohja

Mustikka cremeaux

Vaniljaista juustokakkumoussea

Chic

Ranskalaisen konditorian klassikko, Fraisier, on päivitetty samppanjan hapokkuudella ja makealla sisilialaisella pistaasimantelilla. (L,G)

Pistaasimantelipohja

Mansikkahillo

Mansikkaa

Samppanjamousse

Roots

Tämän kakun herkullista punajuuren makua taittaa loistavasti tuorejuuston kermaisuus sekä appelsiinin keveä hapokkuus. Pähkinäisyys korostaa luontevasti juuresten maanläheistä aromimaailmaa. (L)

Punajuuri- saksanpähkinäpohja

Appelsiini-mascarponevaahto

Zen

Suklaan herkullisuus, vadelman raikkaus ja matchan aistikkuus samassa paketissa.

Kaakaodigestivepohja

Vadelmacurd

Vadelmacompot

Matcha-maitosuklaamousse

Varaa paikkasi - ilmoittautuminen on käynnissä netissä

Hääkakkutastingit alkavat huhtikuussa 2018 ja jatkuvat kesäkuun alkuun asti. Tilaisuuksissa on maisteltavana viisi erilaista hääkakkua. Jokaiseen tilaisuuteen mahtuu 25 henkilöä. Osallistumismaksu on 14 euroa. Lasillinen Veuve Clicquot samppanjaa 10 euroa. Osallistuminen ei velvoita tilaamaan kakkua. Ilmoittautuminen osoitteessa www.fazer.fi/kakkutasting

Kondiittorimestari Eero Paulamäki, Fazer Café Kluuvikatu 3,

eero.paulamaki@fazer.com, puh 040 668 3822

Customer Experience and Marketing Director, Fazer Retail BU, Mari Routama mari.routama@fazer.com, puh 0447109657

Painokelpoisia kuvia:

www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press” ”Hääkakkutasting Fazer Café Kluuvikatu 3”

#fazercafe  #hääkakkutasting  #hääkakku #onlyatfazercafe

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: