Hyvän tapahtuman kruunaa hyvä ruoka – Fazer on Jukolan viestin yhteistyökumppani

Fazer, koulutuskeskus Salpaus ja Lahti-Hollola Jukolan järjestäjät varmistavat yhteistyössä, että Jukolan viestin muonituspuoli toimii ja ruoka maistuu. Järjestyksessään 70. Jukolan viesti järjestetään 16.–17.6.2018, ja tapahtumaan odotetaan noin 20 000 osallistujaa.

Perinteinen suomalainen suunnistustapahtuma, Jukolan viesti, järjestetään tänä vuonna Lahti-Hollolan alueella. Leipomo- ja myllytoiminnallaan Fazer on alueella merkittävä toimija. Kilpailumaastot sijaitsevat vain 12 kilometrin päässä Fazerin Lahden Myllystä ja Leipomoista.

Suunnistus on lajina myös luonnosta nauttimista, ja Fazer tekee jatkuvasti työtä luonnon monimuotoisuuden ylläpitämiseksi muun muassa 2017 julkistettujen kestävän viljanviljelyn periaatteiden pohjalta.

”Oli varsin helppoa vastata Jukolan järjestäjille kyllä, kun saimme kutsun yhteistyöhön”, sanoo Pekka Mäki-Reinikka, Fazer Myllyn toimitusjohtaja. ”Suuren kisatapahtuman rakentaminen Hollolan Hälvälään on järjestäjille valtava urakka. Fazer on omalla panoksellaan auttamassa tapahtuman onnistumisessa.” Fazer on kokenut suurtapahtumien järjestäjä ja oli mm. vuoden 2017 Lahden MM-kisojen kansallinen palveluyhteistyökumppani leipomotuotteiden, makeisten sekä VIP-ruokatarjoilun osalta.

Fazer toimittaa ruuat ja vitriinituotteet tapahtuman pääravintolaan

Fazer Food Services ja Fazer Leipomot ovat turvaamassa tapahtuman huoltoa sekä leipätoimituksia. Jukolan talkoolaiset vastaavat kisapaikan ravintolatoiminnan palvelupuolesta ja joukko Fazerin ammattilaisia on varmistamassa, että kaikki toimii ja ruoka on maistuvaa. ”Vipinää riittää! Ruoka-annoksia tarjoillaan viikonlopun aikana noin 25 000, viittä eri lounasvaihtoehtoa”, kertoo ravintolapäällikkö Jari Taurén Fazer Food Servicesiltä.

Yhteistyössä koulutuskeskus Salpauksen kanssa Fazer tuottaa kisa-alueelle myös tuhansia välipala- ja kahvilatuotteita. Koulutuskeskus Salpauksen opiskelijat ovat olleet mukana suunnittelemassa tuotteita. ”Valikoimasta löytyy muun muassa lettivehnästä Lahest’, täytettyä Reissumiestä ja Rullarieskaa, Lahden Myllyn Alku-puuroa ja tietenkin Fazerin makeisia”, Taurén jatkaa.

Mysli on nyt jostain kotoisin. Lahdesta.

Jukolan ravintola-alueen yhteydessä pääsee maistelemaan myös todellista lähiruokaa, Fazer Alku -myslejä. Fazer Alku -tuotteet valmistetaan päijät-hämäläisillä tiloilla kasvavasta 100 % täysjyväkaurasta ja hiutaloidaan Fazerin omassa myllyssä Lahdessa. Tervetuloa nauttimaan myslejä niin aamiaiseksi, väli- tai iltapalaksi tai vaikka jälkiruoaksi lounaan jälkeen!

Fazer Alku Myslibaari on avoinna:
pe 14–18
la 11–00 (la–su yö)
su 6–13

Jukolan viesti

Jukolan viesti on suuri suomalainen suunnistustapahtuma, joka järjestettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1949. Tänä vuonna juostaan 70. Jukolan viesti ja 41. Venlojen viesti. Kilpailijoita Lahti-Hollola Jukolassa suunnistaa viikonlopun aikana ennätysmäärä, jopa 20 000 yli 20 maasta. Jukola-joukkueita on mukana 1895 ja Venloja 1627 joukkuetta. Lisätietoa: http://www.jukola.com

Lisätiedot:

Pekka Mäki-Reinikka, toimitusjohtaja, Fazer Mylly, p. 0400 422 051
Jari Taurén, ravintolapäällikkö, Fazer Food Services, p. 040 733 6511

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998

#suomalaistahyvää #silläonmerkitystä #fazerfoodservices

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää