Johan Rosenblom nimitetty Fazer Retailin toimitusjohtajaksi

Fazer muodostaa uuden liiketoimintayksikön Fazer Retail, johon kuuluvat Fazer Bakery Shop -liiketoimintayksikkö, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa, sekä Suomessa toimiva Fazer Cafés -liiketoimintayksikkö. Johan Rosenblom on nimitetty uuden Fazer Retail -liiketoimintayksikön toimitusjohtajaksi.

Oman vähittäiskaupan laajentaminen on yksi strategisista hankkeista ja arvonluonnin ajureista, jotka on määritelty Fazerin uudessa strategiassa.  Fazer vahvistaa kuluttajaliiketoimintaansa jatkamalla leipomomyymälöiden ja kahviloiden laajennusstrategian toteutusta ja tutkii myös uusien konseptien mahdollisuuksia.

Johan Rosenblom on nimitetty Fazer Retail -liiketoimintayksikön toimitusjohtajaksi 8.1.2018 alkaen.

Johan Rosenblom on kokenut vahvojen kuluttajavetoisten brändien johtaja ja kehittäjä vähittäiskaupan alalla. Hän tulee Fazerille Starbucksilta, jonka kahvilaketjun hän on pystyttänyt Ruotsissa. Johan Rosenblomilla on myös laaja kokemus markkinoinnista ja viestinnästä sekä erinomainen liiketoiminnan ymmärrys.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.