Joulu on jo ovella, tunnetko tuoksun?

Fazerin rekat tuovat joulun kauppoihin

Alkusyksy on kiireistä aikaa Fazerin Vantaan ja Lappeenrannan makeispajoissa, joissa valmistetaan suomalaisille niin joulun perinteiset herkut kuin uutuusmakeiset. Fazerin tehtailta lähtee kaiken kaikkiaan kauppoihin noin 12 kilometrin rekkajono lastinaan makeisia, jotta suomalaiset saavat nauttia herkuista niin joulun alusaikana kuin pyhäpäivinä. Jouluun kuuluvat nostalgiset maut ja kotona tutuksi tulleet klassikot kuten Vihreät kuulat, Wiener Nougat, Geisha ja Fazerin Sininen. Fazer hellii ystäviään tottakai myös uutuuksilla!

Fazerin joulu-uutuudet saapuvat kauppoihin viikolta 42 lähtien.

Karl Fazer Dark. Mikä sopisikaan tummeneviin iltoihin paremmin, kuin täyteläinen tumma suklaa? Tumman suklaan suosio on ollut huimassa nosteessa viime vuosina, ja nyt Fazer tuo kauppoihin todellisen suklaan ystävän unelmarasian nimeltä Karl Fazer Dark (150 g). Se on ensimmäinen vain tummia suklaakonvehteja sisältävä hienokonvehtirasia. Mukana 10 herkullista makua, kuten puolukkamarsipaani, tumma mantelikinuski ja aprikoositryffeli. Hinta noin 7,99 €.

Liqueur Fills Mixers. Fazerin legendaariset liköörikonvehdit saavat nyt seurakseen uuden sukupolven makuja. Mukana kolme hienoa makua: Kir, Strawberry-Margarita ja Finest Herbs -yrttikonvehti. Uuden rasian design on saanut inspiraationsa raikkaasta cocktail- ja drinkkimaailmasta. Kääreellisiä liköörikonvehteja 350 gramman rasiassa. Hinta noin 3,95 €.

Geisha Harmony Vanilla.
Pidetyn Geisha Harmony -sarjan Vanilla-konvehti on yksittäiskäärittynä kaunis lisä joulun tarjottavaksi. Ainutlaatuisen lootuksenkukan muotoisen konvehdin täytteessä on aitoa vaniljaa, runsaasti maitoa ja sekä vohvelinmurusia. Korkealaatuinen maitosuklaakuori sisältää mm. Arriba-kaakaopapua. Käärityt konvehdit 145 gramman rasiassa. Hinta noin 5,99 €.

Karl Fazer – juhlavuoden rasia. Kaunis kultainen design vie matkalle Fazerin 120-vuotiseen historiaan. Kuvakollaasissa on yhdistelty nostalgisia mainoksia ja etikettejä. Monipuolinen valikoima suklaakonvehteja 210 gramman hienokonvehtirasiassa. Herkuteltavaksi 11 erilaista, rakastettua makua. Hinta noin 5,5 €.

Fazer joulusuklaa. Jouluun kuuluvat perinteet ja perinteiset maut. Fazerin joulusuklaakonvehdit saavat ihanan makunsa jouluisista mausteista kuten inkivääristä, kardemummasta ja kanelista. Herkullinen maku on tuttu Fazerin Joulusuklaa-levystä. Kääreelliset konvehdit 320 gramman rasiassa. Hinta noin 3,95 €.

Lisätiedot:
Brand & Category Manager Helen Ojamäe, Fazer Makeiset, p. +372 502 8844
viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Leipomot & Makeiset, p. 050 380 4996
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)fazer.com

Painokelpoisia kuvia
www.fazer.fi/kuvapankki ja siellä ”press”, ”joulu”

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).

Avainsanat: