Joulupullan tuoksu ja glögijuustokakku luovat Fazer Cafén joulun

Loppuvuoteen yhdistyvät joulun valmistelu kiireineen ja ajankohtaa kuvastavat tunnelmallisuus, lämpö ja hyvän tekeminen toisille. Fazer Café -kahvilat kutsuvat katkaisemaan kiireen tunnun, istahtamaan alas hetkeksi ja nauttimaan kahviloiden monista jouluisista herkuista. Oli valintasi sitten perinteinen joulutorttu ja lämmin glögi tai herkullisen punainen glögijuustokakku ja piparkakkulatte, löydät Fazer Cafésta toiveitasi vastaavan makunautinnon. Samalla voit hankkia halutut ja herkulliset joululahjat kahviloiden houkuttelevasta makeisvalikoimasta.

Fazer sai alkunsa yli 130 vuotta sitten kun nuori Karl Fazer perusti ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle. Kahvila- ja ravintola-alaa kovaa kurittaneen pandemian jälkeen kahvilakulttuuri elää Suomessa uutta kukoistustaan ja Fazerkin on vuoden aikana avannut kahvilat Helsingin Bulevardille, Annankadulle ja uusimpana Runeberginkadulle. Jokainen Fazer Café-ketjun 20 kahvilasta on osin omanlaisensa, mutta tuotteiden tinkimätön laatu, ystävällinen asiakaspalvelu, aitous ja lämmin tunnelma ovat kaikkien Fazer Café-kahviloiden tunnusmerkkejä. Toukokuussa 2022 toteutetun tutkimuksen* mukaan kuluttajat yhdistävätkin Fazer Café-ketjuun hyvän laadun, tuoreuden ja herkullisen maun. Fazer Café onkin pääkaupunkiseudun suosituin kahvilaketju, ja se on kasvattanut suosiotaan etenkin nuorten vastaajien joukossa.

Lempeän mausteinen piparkakkulatte kruunaa kahvihetken

Fazer Cafén valikoimasta löytyy herkkuja moneen makuun. Sahramisolmu, joulupulla ja joulutorttu hemmottelevat perinteisempien joulun makujen ystäviä, kuten myös käsin leivotut piparkakut ja ihanasti lämmittävät Blossa-glögit. Erikoiskahvien ystäviä ilahduttaa lempeän mausteinen piparkakkulatte ja konditoriatuotteiden valikoimassa laktoositon glögijuustokakku.

Kahviloista voi vierailullaan hankkia myös joulun herkullisimmat joululahjat rakastettujen klassikkomakeisten muodossa. Ihanat marmeladiherkut, ylellisen pehmeät ja makeat Vihreät Kuulat ovat laktoosittomia ja gluteenittomia ja sopivat myös vegaaneille. Suklaan ystäviä hemmotellaan erilaisilla konvehdeilla, joista upeat Karl Fazer käsintehdyt suklaakonvehdit sopivat arvokkaammankin hetken kruunaajiksi.

Juhlalliseen hetkeen sopii myös syyskuussa Fazerin Sinisen 100-vuotisjuhlan kunniaksi lanseerattu ja suuren suosion saavuttanut Fazerin Sininen suklaakakku. Itsenäisyyspäivän kunniaksi kakku koristellaan sinivalkoisin koristein ja valkosuklaisella Suomen lipulla. Oli itsenäisyyspäivän juhlinta sitten virallisempi tai pienimuotoisempi, Fazerin Sininen kakku kruunaa päivän kahvihetken. Itsenäisyyspäivän kakku on tilaustuote ja myynnissä vain 3.–5.12.

Klassinen joulutryffeli uudella twistillä Kluuvikadun Fazer Cafésta

Fazerin joulutryffeli kuuluu monilla joulun perinteisiin siinä missä glögi ja joulukuusikin. Valitettavasti joulutryffelin tuotantolinja Vantaan suklaatehtaassa on tullut teknisen käyttöikänsä päähän, eikä perinteisiä joulutryffeleitä enää valmisteta. Fazer Café Kluuvikadulla joulutryffeleistä ei sen sijaan ole luovuttu, vaan kahvilan ammattitaitoiset kondiittorit kehittivät joulumyyntiin oman joulutryffelin, jonka suussa sulava, täyteläisen samettinen maku takaa Fazerin joulutryffelin ystäville joulun tulon tänäkin vuonna. Tryffeli valmistetaan käsin Kluuvikadun konditoriassa ja sitä on saatavilla vain Fazer Café Kluuvikadulta. Tryffeli on valikoimassa 23.12. asti.

Fazer Café Kluuvikadulla on joulutryffelin lisäksi myös muita erikoistuotteita, joita ei ole saatavilla muista Fazerin kahviloista. Vuonna 2020 lanseerattu Lucian-päivän leivos on myynnissä myös tänä vuonna ajalle 8.11.–23.12. Herkullinen, gluteeniton leivos koostuu manteli-puolukkapohjalla olevasta juustokakkumoussesta, puolukasta ja kinuskista. Yksi euro jokaisesta myydystä leivoksesta lahjoitetaan Folkhälsanin Lucia-keräykseen, jolla tuetaan ennaltaehkäisevää työtä lapsiperheissä, joilla on vaikeuksia arjessaan.

Lucia-neito kulkueineen vierailee kahvilassa 18.12 ja esiintyy tuolloin kello 13.30 ja kello 15.00.

Fazer Café Kluuvikadun erikoisvalikoimaan kuuluvat myös marsipaanikakku, käsintehty joulukinuski sekä sokeroidut karpalot. Tuotteiden lisäksi Kluuvikadun erikoisuus on kahvilan jouluikkuna, jonka teemana tänä vuonna on Sininen joulu.

Jouluherkut kätevästi myös verkkokaupasta

Fazer Cafén herkullisia kakkuja voi tilata myös kahviloiden verkkokaupasta https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kakut/. Myös Gateau-leipomomyymälöiden verkkokauppa palvelee asiakkaita jouluisilla tuotteilla osoitteessa https://www.gateau.fi/tilaatuotteita/. Verkkokauppa Fazer Storesta https://fi.fazer.com/ löytyy vuorostaan niin klassikkomakeiset kuin uudemmat herkut.

* Nepa Insights Oy -tutkimuslaitos, Fazer Café bränditutkimus, 2022

Painokelpoiset tuotekuvat:
Painokelpoiset kuvat löytyvät Fazerin kuvapankista polusta:

www.fazergroup.com – Medialle – Kuvapankki – Public Image Bank – Media_Press – Finland – Fazer Café joulu 2022

Miika Kostilainen, Toimitusjohtaja, Fazer Retail Finland, puh. 040 486 9832, miika.kostilainen@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 6 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat: