• Fazer Group/

Jouni Grönroos on päättänyt jättää Fazerin – Jukka Erlund nimitetty Fazer-konsernin talous- ja rahoitusjohtajaksi

Fazerin talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja Jouni Grönroos on päättänyt jättää yhtiön. Jukka Erlund, KTM, (s. 1974) on nimitetty Fazer-konsernin uudeksi talous- ja rahoitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään elokuussa.

Jukka Erlund on työskennellyt Kesko Oyj:n palveluksessa vuodesta 2004 ja toiminut yhtiön talous- ja rahoitusjohtajana vuodesta 2011. Ennen tätä Erlund toimi Ruokakesko Oy:n talous- ja rahoitusjohtajana ja urallaan Keskolla hän on toiminut myös monessa muussa vastuullisessa taloushallinnon tehtävässä. Kesko Oyj:n konsernijohtoryhmässä Erlund on ollut vuodesta 2011.

“Jukka on dynaaminen talous- ja rahoitusjohtaja, jolla on laaja kokemus taloushallinnon johtamisesta. Hänen taustansa järjestelmien ja prosessien kehittämisessä yhdistettynä vahvoihin johtamistaitoihin muodostavat erinomaisen perustan liiketoimintamme tukemiselle ja kehittämiselle. Toivotan Jukan lämpimästi tervetulleeksi tiimiin ja odotan innolla yhdessä työskentelyä matkallamme kohti aidosti kansainvälistä FMCG-yritystä", sanoo konsernijohtaja Christoph Vitzthum. "Haluan myös jo tässä vaiheessa kiittää Jounia hänen vahvasta panoksestaan Fazerin menestykseen ja toivotan hänelle kaikkea hyvää hänen uransa seuraavaan vaiheeseen hallitusammattilaisena", Christoph Vitzthum jatkaa.

“Fazerilla on vahva brändi, erinomaiset tuotteet ja se on Pohjois-Euroopan johtavia elintarvikealan yrityksiä. Fazerilla on aina ollut tärkeä rooli kuluttajien arjessa ja juhlassa sen yli 130-vuotisen historiansa aikana. Olen todella iloinen, että pääsen mukaan kehittämään Fazerin kasvutarinaa yhdessä koko Fazerin henkilöstön kanssa”, toteaa Jukka Erlund.

Jouni Grönroos jatkaa nykyisessä tehtävässään elokuun puoliväliin asti, minkä jälkeen hän siirtyy uransa seuraavaan vaiheeseen ja hallitusammattilaiseksi.

LISÄTIETOJA:

Christoph Vitzthum, Konsernijohtaja, Fazer-konserni,
christoph.vitzthum@fazer.com, puh. +358 50 562 6625

Joséphine Mickwitz, Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni,
josephine.mickwitz@fazer.com, puh. +358 400 784 889

Fazerin mediapuhelin on avoinna ma–pe klo 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.