Kalevan lukion epidemia Tampereella

Kalevan lukiossa Tampereella oppilaita sairastui vatsatautiin viime viikolla. Vatsatautiepidemian aiheuttajaksi on vahvistunut norovirus. Sairastuneet oppilaat saivat taudin juustosämpylöiden välityksellä. Noroviruksen tarttumisen lähde sämpylöihin ei ole selvinnyt terveystarkastajan tutkimuksessa. Fazer Food Services vastaa Kalevan lukion ruokapalveluista.

Tiedotusvälineissä on viime aikoina uutisoitu uudesta Suomeen levinneestä noroviruskannasta, joka on hyvin herkkä tarttumaan ja tautia on vaikea estää.

”Kalevan koulun keittiössä on toimittu hygieniaohjeistusten mukaisesti ja keittiössä on toimittu noudattaen omavalvontaohjeita. Noroviruksen tarttumisen lähdettä sämpylöihin tutkitaan edelleen. Meille on erittäin tärkeää, että saadaan selville, mistä Norovirus on päässyt sämpylöihin. Teemme yhteistyötä terveysviranomaisen kanssa ja odotamme lopullisia selvityksen tuloksia”, toteaa operatiivinen johtaja Sari Saari Fazer Food Services Suomesta.

Fazer Food Services on toiminut tapauksen aikana läheisessä yhteistyössä paikallisen terveysviranomaisen kanssa. Sairastumisten alettua lukion keittiö puhdistettiin huolellisesti ja tehostettua puhdistusta on jatkettu. Fazer Food Servicesin ravintoloissa noudatetaan huolellisesti hygieniaohjeistuksia.

Lisätietoja: Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16 toimittajia p. 040 6682 998

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.