Klavs Berzins nimitetty Fazer Leipomot Baltian toimitusjohtajaksi

Klavs Berzins on nimitetty Fazer Leipomot Baltian toimitusjohtajaksi ja Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäseneksi. Hänellä on runsaasti kokemusta kansainvälisestä päivittäistavarakaupasta. Hän aloittaa tehtävässä marraskuun alussa.

Klavs Berzinsillä on syvällistä näkemystä ja runsaasti kokemusta päivittäistavarakaupan johtamisesta. Hän on työskennellyt Philip Morris Internationalilla eri tehtävissä ja eri markkinoilla 19 vuoden ajan. Hänen nykyinen asemapaikkansa on Sveitsissä ja hän vastaa yhtiön maailmanlaajuisesta myyntistrategiasta. Hän on toiminut aikaisemmin Puolan myyntijohtajana sekä Ruotsin ja Islannin toimitusjohtajana sekä muun muassa Baltian maiden markkinointijohtajana ja Latvian maajohtajana.

”Liiketoimintamme Baltiassa on kehittynyt suotuisasti viimeisten kahden vuoden aikana ja olen vakuuttunut siitä, että Klavs on juuri oikea henkilö luotsaamaan sen vielä suurempiin saavutuksiin yhdessä Baltian johtoryhmän kanssa”, sanoo Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen toimitusjohtaja Petri Kujala.

“Kun tarjoutui mahdollisuus työskennellä Fazerilla, en epäröinyt. Fazer edustaa kaikkia niitä arvoja, joihin aidosti uskon. Sen tuotteita on joka perheen pöydällä Baltian maissa, ja se voi edistää ihmisten hyvinvointia Itämeren ympärillä. Olen innoissani Fazerille tulosta”, sanoo Klavs Berzins.

Fazer Leipomot Baltia on Baltian maiden johtavia leipomoyrityksiä. Se kehittää markkinaa tarjoamalla todellisia hyvinvointitrendiä tukevia uutuuksia. Fazer Leipomot Baltia -liiketoimintayksikkö perustettiin vuonna 2014 yhdistämällä Fazerin leipomo­liike­toiminta kolmessa maassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Fazer on toiminut Virossa vuodesta 1993 ja Latviassa ja Liettuassa vuodesta 2001. Fazer Leipomot Baltia työllistää yli 620 henkeä.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää