Kotimaisuus ja kauratrendi siivittävät Fazerin  leipäuutuuksia

Leipätrendeissä korostuvat nyt kotimaisuus, kaura ja hyvinvointi yhdistettynä leivän hyvään makuun. Suomalaisten leipälaatikoista löytyy nykyään samanaikaisesti useita eri leipiä eri tarpeisiin – jopa omat leivät jokaiselle perheenjäsenelle.

”Leipä on nosteessa suomalaisten ruokakulttuurissa ja leivän käyttö on monipuolistunut osana päivittäistä hyvinvointia ja makumaailmaa”, kertoo markkinointipäällikkö Lotta Holmaheikki Fazerilta.

”Kulutuskäyttäytymisessä näkyy ennen kaikkea pyrkimys hyvinvointiin ja jaksamiseen. Makunautinnoista ei kuitenkaan haluta luopua, vaan halutaan nimenomaan nauttia leivästä ja löytää itselle parhaat vaihtoehdot päivittäiseen hyvään oloon. Kullakin perheessä on omat leipäsuosikkinsa ja haluamme tarjota ratkaisuja vanhemmille ja kaikille perheenjäsenille arjen sujumiseen maukkaasti”, toteaa Holmaheikki.

Ravitsemussuositusten mukaan viljatuotteet ovat tärkeä osa päivittäistä syömistä. Naisten ruokavalioon kuuluu 6 ja miesten 9 annosta (esimerkiksi leipäpalaa) viljavalmisteita. Tästä vähintään puolet tulee olla täysjyväviljaa. Suositeltava kuidun määrä viljavalmisteissa on vähintään 6 %.

Lisätietoa ravitsemussuosituksista, kaurasta ja vinkkejä monipuoliseen leivänkäyttöön löydät osoitteessa www.fazer.fi/leipa.

Seuraavat uutuustuotteet ovat saatavilla kaupoissa 30.4.2014 alkaen:

Fazer Puikula Kaurapaahto 4 kpl
Fazer Puikula –fanit ovat toivoneet tätä uutuutta täydentämään ainutlaatuisen muotoista Puikula-leipäperhettä. Uutuus on lempeän kaurainen – se maistuu rapeaksi paahdettuna tai pehmeästi sellaisenaan. Tämä lisäaineeton ja runsaskuituinen (6 % kuitua) herkku on leivottu Suomessa oman myllyn jauhoista. Fazer Puikula…sillä elämä on jo riittävän kulmikasta.

Oululainen Reissumies Kaura 4 kpl
Oululainen Reissumies Kaura on kaurainen reissueväs, josta saa luonnollista energiaa jokaiseen reissuun. Lisäaineeton, runsaskuituinen (6 %) ja Suomessa leivottu uusi Reissumies on tuttuun tapaan valmiiksi halkaistu ja pakattu neljän leivän pakkaukseen. Mainio eväsleipä, kuten kaikki Oululainen Reissumies –leivät.

Oululainen Pullava Korvapuustipitko 400 g
Ensin leivoimme voisilmäpullan ja Dallaspullan Pullava-pitkoiksi. Nyt tuomme iki-ihanan kestosuosikin, korvapuustin, pitkon muotoon. Uutuuspitkossa viisi korvapuustia on paistettu kiinni toisiinsa. Tämän niin kutsutun vieri-vieri -paiston ansiosta uutuuspitko on erityisen pehmeä ja mehevä. Taita ja nauti uutta Pullavaa.

Oululainen Reilu Ruisreikäleipä 200 g Reilu Ruisreikäleipä on koko perheen ruisleipä, jossa on pehmeä rakenne ja vahva rukiin maku. Uutuus on Suomessa leivottu, lisäaineeton ja runsaskuituinen (10 %). Reilu Ruisreikäleipä on reilun rukiinen; leivontaan käytetystä viljasta on täysjyväruista 80 %. Näppärän kokoinen reikäleipä on valmiiksi halkaistu ja siitä on myös helppo taittaa valmiita paloja.

Oululainen Pehmo-sämpylät Graham ja Kaura 6 kpl
Pehmo-sämpylät Graham ja Kaura ovat nimensä mukaisesti mukavan pehmoisia ja maukkaita sämpylöitä. Ne maistuvat myös perheen pienimmille niin aamiais- kuin iltapalapöydässä. Sämpylät on leivottu Suomessa kotimaisesta vehnästä ja kaurasta.

Kaupan paisto- ja irtopisteistä löytyvät uutuudet, myynnissä 14.4.2014 alkaen:

Fazer Puikula Rukiinen herkku
Rukiinen herkku on uunituore uutuus Fazer Puikula –perheeseen. Siinä yhdistyvät Puikulan ainutlaatuinen muoto ja rukiinen maku. Runsas jauhotus ja halkeamat kuoressa tuovat rustiikin tunnun tuotteeseen. Rapeakuorisena ja sisältä pehmeänä Puikula Rukiinen herkku edustaa ruisleipää parhaimmillaan. Uutuus on leivottu Suomessa.

Fazer Kauraherkku
Kauraherkku on aitoon taikinajuureen leivottu kauraleipä. Taikinajuureen leivottu uutuusleipä on lisä- ja säilöntäaineeton. Leivonnassa on käytetty kaurahiutaleita sekä hirssinsiemeniä antamassa herkullista makua ja rakennetta. Uutuus on leivottu Suomessa kotimaisesta kaurasta.

Lisätietoja
Fazer-tuotteet: Marketing Manager, Lotta Holmaheikki, Fazer Brands Suomi, puh. 050 520 3151
Oululainen-tuotteet: Senior Brand Manager, Iisa Brofeldt, Fazer Brands Suomi, puh. 040 744 6905
Pakastetuotteet: Senior manager, Portfolio, Bakeries, Åsa Andréasen, Fazer Brands Suomi, puh. 040 516 9981
viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Brands Suomi, puh. 050 380 4996
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ”Bread novelties, Summer 2014”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Inspiraatiota ja reseptejä leivästä: www.fazer.fi/leipa

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.