• Fazer Group/

Lahden leipomon muutosneuvottelut ovat päättyneet – Fazer jatkaa suunnittelua uuden energiatehokkaan ruisleipälinjan rakentamiseksi

Lahden leipomoa koskevat muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Suunnitellun uuden linjan rakentamisen myötä Lahdessa olevien tuotantolinjojen lukumäärä vähenisi, ja osa valmistuksesta siirtyy sopimusvalmistukseen.

Fazer Leipomot Oy on päättänyt edetä suunnitellusti ja jatkaa uuden energiatehokkaan leipälinjan suunnittelua Lahden leipomolle.

Muutosneuvotteluissa käsiteltiin yhteistyössä henkilöstön edustajien kanssa muun muassa organisaatiovastuiden muutostarpeita ja vaihtoehtoisia vuoromalleja, jotka soveltuisivat parhaiten Lahden leipomolle tulevien vuosien aikana. Neuvottelun lopputuloksena organisaatiovastuita tullaan selkeyttämään ja uudet vuoromallit otetaan käyttöön alkuvuodesta 2024.

Muutosneuvottelujen piirissä oli yhteensä 218 Fazer Leipomot Oy:n Lahden leipomon työntekijää, joista enintään 49 työsuhde päättyy. Työsuhteiden päättymiset ajoittuvat vuodelle 2024.

Fazer tukee henkilöstöään muutoksessa

Fazer tukee henkilöstöä muutoksessa ja edesauttaa työntekijöiden mahdollisuuksia työllistyä uudelleen. Fazer-konsernissa avoimena olevia työpaikkoja tarjotaan ensisijaisesti niille työntekijöille, joita mahdollinen irtisanominen tulisi koskemaan. Fazer tekee myös yhteistyötä Lahden alueen työvoimahallinnon kanssa.

Median yhteydenotot:

Tarja Kuusela, viestintäjohtaja, Fazer Leipomot Suomi
tarja.kuusela@fazer.com, puh. 040 587 6063

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.