Lähimatkailu toi Fazer Experience -vierailukeskukseen 223 000 kävijää vuonna 2022

Vuonna 2022 Fazer Experience -vierailukeskuksessa kävi 223 000 vierailijaa. Määrä sivuaa vuoden 2019 ennätystä, jolloin kävijöitä oli 230 000. Kotimaan matkailusta on tullut entistä suositumpaa, ja Vantaan Vaaralassa sijaitsevan monipuolisen kohteen ovat löytäneet etenkin lähimatkailua suosivat lapsiperheet. Tänä vuonna vierailukeskukseen odotetaan uutta kävijäennätystä.

Vierailukeskuksen muodostavat monimediallinen näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut sekä erilaiset tapahtumat, kuten lasten syntymäpäivät ja suklaataiteilu, joissa keskeistä on yhdessäolo, itse tekeminen ja ilo. Vuonna 2023 uutuuksia ovat muun muassa uudenlainen suklaatapahtuma ja teemoitetut näyttelykierrokset.

Miljoonas kävijä avasi Fazer Experience -vierailukeskuksen oven keväällä 2022.

Suosiota ovat kirittäneet kävijöiden kiittelevä palaute ja vahva suositus

Suomen oloissa ainutlaatuinen Fazer Experience -vierailukeskus on elämyksellinen vierailukohde, jonka näyttelyssä voi kokea Fazerin kaikilla aisteilla, pohtia omien ruokavalintojen vaikutuksia ja kurkistaa ruuan jännittävään tulevaisuuteen.

Näyttelyn vetonauloja ovat trooppinen sisäpuutarha, maapallo 2030 – planeetta Maa kuusta käsin katsottuna, vastuullista kaakaonhankintaa Norsunluurannikolla kuvaava kaakaometsä ja ikisuosikki Mignon-pupu.

”Kävijäpalaute on ollut erinomaista. Olemme onnistuneet ylittämään kävijöidemme odotukset, antaneet heille uutta ajattelemisen aihetta. Hyvä sana on kiirinyt kauas”, iloitsee Fazer Experience -vierailukeskuksen johtaja Anu Kokko. ”Uskomme myös ulkomaisten kävijöiden asteittaiseen palaamiseen. Opastetuilla näyttelykierroksilla englanti on valtakieli suomen jälkeen.”

Eri vuodenajat, sesongit sekä Fazerin yli 130-vuotinen historia ja kädentaitojen kunnioitus huomioidaan vierailukeskuksessa läpi toimintojen.

”Jokainen vierailijakohtaaminen on mahdollisuus. Panostamme jatkuvasti uusiin sisältöihin, haluamme inspiroida, antaa mahdollisuuden oppia uutta sekä palauttaa muistoja mieleen.  Fazer Domino täyttää tänä vuonna 70 vuotta ja olemme koonneet osana juhlavuoden toimia rakastetun keksin pakkausnäyttelyn vierailukeskuksemme aulaan”, jatkaa Anu Kokko.

Fazer toimii ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin edistämiseksi

Näyttelyssä on jokaista ikäryhmää kiinnostavia elementtejä, mutta erityisen merkittävän kävijäryhmän muodostavat koululaiset ja opiskelijat, jotka tiedostavat planeettamme kestävyyden rajat.

”Näyttelymme yrttiseinä, hydroponinen vesikiertoviljelmä, auttaa ymmärtämään, miten hiilijalanjälkemme voi pienentyä ja miten kiertotalous toimii. Hyödynnämme yrtit Fazer Café -kahvilamme päivittäisessä tarjonnassa”, kertoo Anu Kokko. ”Meille on myönnetty Sustainable Travel Finland -sertifikaatti merkkinä kestävän matkailun edistämisestä.”

Painokelpoiset kuvat: https://www.fazergroup.com/fi/medialle/ - Kuvapankki -Public Image Bank - Media_Press - Finland - Fazer Experience Visitor Centre 2023

Lisätiedot ja varaukset:

www.visitfazer.com

Johtaja Anu Kokko, Fazer Experience -vierailukeskus, anu.kokko@fazer.com, puh. 040 504 2746. Katuosoite: Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

#visitfazer #fazercafe #suomalaistahyvää #Northernmagicmadereal

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 6 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat:

Lainaukset