• Fazer Group/

Makuelämyksiä Suomen suureen vuoteen - Fazerin makeisuutuudet saapuvat kauppoihin helmikuun alussa

Suomen suuren juhlavuoden virallinen yhteistyökumppani Fazer on nähnyt koko itsenäisen Suomen matkan. Tuotteemme ovat suomalaisten rakastamia ja osa niistä jopa edustaa Suomea ulkomaalaisille. Fazerin Sininen on Suomen arvostetuin brändi.

Karl Fazer avasi ranskalais-venäläisen kahvilansa Helsingin Kluuvikadulle 17.9.1891. Hän oli isänmaanystävä ja kansallisromantikko, joka ystäväpiiriinsä kuuluneiden Akseli Gallen-Kallelan ja Mannerheimin tavoin jätti pysyvän jäljen siihen, miten suomalaisuus nykyään käsitetään.  Karl valitsi kuuluisalle maitosuklaalleen sinisen värin, koska se kuvasti hänelle itsenäistä isänmaata ja Suomen luontoa. Fazer käynnisti suomalaisen makeisteollisuuden 1890 -luvun lopulla ja valmistaa edelleen makeiset ja keksit Suomessa sijaitsevissa neljässä tehtaassaan. Näitä tarinoita Fazer kertoo itsenäisyyden juhlavuoden aikana ja tarjoaa makuelämyksiä niin suomalaisille kuin suomalaisten ystävillekin ympäri maailmaa.

Suomi 100-juhlavuosi näkyy myös tuotteissamme. Ensimmäisenä tuomme markkinoille juhla-asuisen täysksylitolipurukumin ja palautamme Fasupala –nimen käyttöön!

Kotimainen Xylimax juhlii 100-vuotiasta Suomea

Xylimax Pro Piparminttu täysksylitolipurukumi 80 g juhlii 100-vuotiasta Suomea juhla-asussa. Fazer on ainoa kotimainen purukumin valmistaja, purukumit valmistetaan Karkkilassa sijaitsevassa tehtaassamme.

Karl Fazer Popcorn maitosuklaapatukka 37 g

Fazerin Sininen -maitosuklaata yhdistettynä suolaisen rapeaan popcorniin. Tuttu maku suklaalevystä!

Ässä Vaahtix 150 g

Ässä Vaahtix on täysin uudenlainen makeinen markkinoilla. Se on lempeästi happosokeroitu vaahtokarkki, jossa on herkullisen kirpeät maut:

punainen = vadelma                            vaalea = ananas
violetti = metsämansikka                      vihreä = karviaismarja

Fazerina Bites 130 g

Fazerina Bites pussi sisältää suussa sulavaa appelsiinitryffeliä kuorrutettuna aidolla Fazer-maitosuklaalla. Soveltuu napostelun lisäksi myös leivontaan. Fazerina on myös saanut uuden funkkis-henkisen ilmeen.

MiniMerkkari 80 g

Original Merkkari on nyt minikoossa mini-sarjan pussissa.

Dumle Lime Spring edition 220 g

Kevään kunniaksi Dumle saa limenmakuisen toffeesydämen ja pirteän kevään vihreän ulkoasun. Myynnissä rajoitetun ajan.

Fasupala palasi kotiin!

Viime vappuna kolme klassikkokeksiä palasi kotiin, kun Fazer osti takaisin Domino, Jaffa ja Fanipala-brändit. Uutisen julkaisusta kesti alle minuutti, kun saimme jo ensimmäisen Fasupala-nimen palauttamista koskevan kuluttajaviestin. Kuuntelimme suomalaisia ja palautamme ylpeydellä Fasupala-nimen käyttöön. Keksit valmistetaan keksitehtaassamme Vantaan Fazerilassa ja pakkauksista löytyy myös Avainlippu-merkki. Fasupalan herkullinen alkuperäinen resepti on vuodelta 1997.

Lisätietoja
Karl Fazer suklaalevyt ja -patukat: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Makeiset, puh. 050 303 2849
Karl Fazer konvehdit, joulu: Senior Brand Manager Helen Ojamäe, Fazer Makeiset, puh. 040 6787 179
Kismet, Suffeli, Susu, Fazerina, Pätkis, DaCapo, Jim, Fami, American, Avec: Senior Brand Manager Annukka Storm, Fazer Makeiset, puh. 040 532 5771
Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Makeiset, puh. 040 558 0526
Tutti Frutti, Skolekridt, Lakritsi: Senior Brand Manager Soile Motsakov-Nykopp, Fazer Makeiset, puh. 040 833 2719
Re-Mix, Ässät, Pantteri, Aarrearkku, Salmiakki, Xylimax: Senior Brand Manager Kati Länkelä, Fazer Makeiset, puh. 046 851 3557
Marianne, Omar, Pihlaja, Parhain, Marmeladi, Eucalyptus, Lontoon, Tyrkisk Peber, Angry Birds, Moomin: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Makeiset, puh. 040 742 9495
Domino, Fasupala, Jaffa: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Makeiset, puh. 046 851 5911
Fazer keksit, Jyväshyvä: Senior Brand Manager Riikka Junes, Fazer Makeiset, puh. 040 581 9745
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Spring 2017”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää