Marianne huippumalliksi

Fazer Marianne on mukana Suomen Huippumalli haussa –sarjassa, jonka kuudennen tuotantokauden kuvaukset käynnistyvät marraskuun alussa. Televisiossa ohjelma nähdään keväällä 2017. Makeisklassikko Marianne on saanut tänä syksynä uuden ilmeen ja mainonnassa näkyneet Craig&Karlin luomat Marianne-hahmot ovat herättäneet ihastusta.

Marianne -karamellin uusi ilme on ihastuttanut syksyn aikana makeisten ystäviä. Pakkausten lisäksi katukuvassa on nähty uusia Marianne-kuvituksia, joiden takana on kuvittajakaksikko Craig&Karl. Lokakuun aikana järjestetyssä yleisöäänestyksessä kuvista valikoitui suosikiksi Hattunainen, joka sai yli 60 % äänistä.

Marianne on historiansa aikana inspiroinut lukuisia taiteilijoita, käsityöläisiä ja muodinluojia. Nyt Marianne lähtee mukaan Suomen Huippumalli haussa -ohjelmaan, jonka kuudennen tuotantokauden kuvaukset käynnistyvät marraskuussa. Ohjelma nähdään Liv-kanavalla keväällä 2017.

”Design on luonteva osa Marianne -brändiä,” sanoo brändi- ja kategoriajohtaja Päivi Svens Fazerilta. ”Näimme Suomen Huippumalli haussa -ohjelmassa hienon mahdollisuuden tuoda Mariannen uutta linjaa myös muodin maailmaan. Odotamme kiinnostavaa ja hauskaa yhteistyötä nuorten mallilupausten ja muodin huipputekijöiden kanssa!”

Suomalaista hyvää vuodesta 1949

Marianne sai alkunsa suomalaisen makeistehdas Chymoksen mestarien Aimo Martikaisen ja Antti Östermanin käsissä ja sen tuotanto alkoi vuonna 1949 Toijalassa. Karamellin nimi oli aluksi Lyhde, tästä nimestä muistuttaa edelleen käytössä oleva valumuotti. Taiteilija Aimo Vuorisen ehdotuksesta karamelli käärittiin klassiseen punavalkoraidalliseen käärepaperiin ja nimi Marianne otettiin käyttöön. Nykyään Marianne valmistetaan Lappeenrannassa ja vuosittain karamelleja tehdään noin 1,2 miljoonaa kiloa. Perinteinen Marianne on saanut seurakseen sinivalkoisen Marianne-toffeen, Marianne-rakeen ja Kismet Marianne -suklaapatukan. Lisäksi Marianne maistuu keksinä, kahvileipinä ja jäätelönä.

Susanna Brummer, Senior Brand Manager, p. 040 7429495
Liisa Eerola, Viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, p. 044 7108860
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Marianne)

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää