Marko Bergholm nimitetty Fazer Leipomot Suomen toimitusjohtajaksi

Marko Bergholm on nimitetty Fazer Leipomot Suomen toimitusjohtajaksi ja Fazer-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Bergholm on viimeisten kolmen vuoden ajan työskennellyt Fazer Makeisten talousjohtajana. Hän aloittaa uudessa roolissaan 1.10.2020.

Marko Bergholm on arvostettu johtaja, jolla on laaja kokemus Fazerin eri toiminnoista ja vahvat näytöt sekä tiimien että liiketoiminnan tuloksellisesta johtamisesta. Bergholm on ollut Fazerin palveluksessa vuodesta 2012 lähtien. Viimeisten kolmen vuoden ajan hän on työskennellyt Fazer Makeisten talousjohtajana. Vuonna 2018 hän toimi samanaikaisesti myös makeisliiketoiminnan väliaikaisena toimitusjohtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä Bergholm työskenteli Fazer Leipomoiden talousjohtajana.

”Marko Bergholm on johtaja, jolla on strategista näkemystä ja hyvät johtamistaidot. Markon kokemus ja tuloshakuinen asenne antavat hänelle erinomaisenlähtökohdan leipomoliiketoimintamme johtamiseen Suomessa”, sanoo Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

”Kulunut vuosi on todistanut suomalaisen ruuantuotannon tärkeyden niin jokaisen arjessa kuin yhteiskunnallisestikin. On ollut ilo seurata leipomoliiketoiminnan kehittymistä ja olen ylpeä saadessani liittyä takaisin tiimiin”, Marko Bergholm sanoo.

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, puh. +358 44710 8860, liisa.eerola@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee ma-pe klo 8-16 puh. +358 40 668 2998.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.