Mats Liedholm nimitetty Fazer Lifestyle Foodsin toimitusjohtajaksi

Mats Liedholm on nimitetty Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminta-alueen toimitusjohtajaksi ja Fazer-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hänellä on kattavaa kokemusta päivittäistavarakaupasta Pohjoismaissa ja johtotehtävistä vähittäiskaupan yrityksissä. Mats Liedholm on työskennellyt markkinointi­johtajana Ruotsin ICAssa vuodesta 2014. Hän aloittaa Fazerilla uudessa tehtävässään viimeistään marraskuussa.

Mats Liedholmilla on vahva kuluttajaliiketoimintatausta Fazerin päämarkkinoilta. Hänen kokemuksensa niin päivittäistavarakaupasta kuin vähittäiskaupasta on arvokas voimavara Fazer Lifestyle Foodsin johtamisessa ja kehittämisessä. Ennen ICAa Mats Liedholm työskenteli Valora Trade Swedenin toimitusjohtajana. Hän on johtanut markkinointia ja liiketoimintaa Ruotsin, Pohjoismaiden ja globaalin mittakaavan laajuisissa tehtävissä Spendrup Bryggerier AB:llä ja Kraft Foodsilla.

”Fazer Lifestyle Foods perustettiin vuonna 2017 osana Fazerin strategiatyötä. Se vastaa tämän päivän terveystietoisen kuluttajan tarpeisiin, joka hakee kestäviä vaihtoehtoja lihalle ja maitotuotteille ja kaipaa aterioita, joita ei ole sidottu aikaan ja paikkaan. Fazer Lifestyle Foods on yksi Fazerin liike­toiminta­portfolion keskeisistä kasvualueista. Mats Liedholmin vahvuudet johtajana ja kyky rakentaa vahvoja liiketoimintakeskeisiä organisaatioita ja kulttuureita soveltuvat täydellisesti Fazer Lifestyle Foodsin rakennusvaiheeseen,” sanoo Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

”Olen ylpeä ja äärimmäisen innostunut mahdollisuudesta johtaa Fazer Lifestyle Foodsia tässä jännittävässä kehitysvaiheessa. Uskon aidosti bisnes-mahdollisuuksiin ruuan vähittäismarkkinoilla, missä terveydestä ja vastuullisuudesta on tulossa yhä tärkeämpiä kuluttajien kiinnostuksen ja kulutuksen ohjaajia. Fazer Lifestyle Foodsille laadittu strategia on hyvin kohdennettu ja yrityksessä on suuri potentiaali. Minulle on suuri kunnia ottaa vastaan tämä uusi tehtävä,” sanoo Mats Liedholm.

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998 www.fazergroup.com/fi/

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: