Mika Sarimo Fazer Leipomot & Makeisten markkinointijohtajaksi

MJD Mika Sarimo (44) on nimitetty Fazer Leipomot & Makeisten markkinointijohtajaksi ja liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäseneksi 7.12.2011 alkaen. Hänen vastuualueensa kattaa markkinoinnin, tuotekehityksen, Shopper impactin, kuluttajatuntemuksen ja konseptoinnin.

Mikalla on laaja-alaista kokemusta markkinointi-, suunnittelu- ja konsulttitoimistojen johtamisesta. Hän on kerännyt kansainvälistä kokemusta lähinnä myynnin, markkinoinnin ja brändäyksen alalta kulutustavara­liike­toiminnassa. Tällä hetkellä Mika toimii toimitusjohtajana Marketing Clinic Finlandissa, joka on kansainvälinen markkinointikonsulttitoimisto. Hän on myös toiminut Bob Helsinki ja Viherjuuri –nimisten markkinointitoimistojen toimitusjohtajana. Vuosina 1998-2003 Mika työskenteli Nokia Mobile Phonesissa maailmanlaajuisesti myynnissä ja markkinointiviestinnässä.

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja
Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).