Nuoret ammattilaiset -tutkimus: Fazer on yksi kaupallisen alan houkuttelevimmista työnantajista

Alle 10 vuotta työelämässä olleet nuoret ammattilaiset ovat valinneet Fazerin Suomen toiseksi kiinnostavimmaksi kaupallisen alan työnantajaksi. Fazer paransi sijoitustaan peräti kolme sijaa viime vuodesta ja nousi ohi Koneen ja Googlen.

Vahva ja merkityksellinen brändi puhuttelee

Tutkimusyritys Universumin työnantajamielikuvatutkimukseen vastanneiden nuorten ammattilaisten mielestä kaupallisen alan toiseksi kiinnostavin työnantaja on vahvana bränditalona tunnettu Fazer.

”Upea uutinen. Huikea nousu listalla on osoitus työstämme nuorten parissa sekä toimivasta yhteistyöstä muun muassa koulujen kanssa”, sanoo Piia Rajakallio, joka vastaa rekrytoinnista ja työnantajakuvasta Fazerilla. ”Tarvitsemme tulevaisuudessakin monipuolista ja uutta osaamista, sillä olemme nopeuttamassa matkaamme moderniksi ja vastuulliseksi kansainvälisillä markkinoilla toimivaksi ruokayhtiöksi. Mielikuva yrityksestämme ja sen tarjoamista mahdollisuuksista tulee olla inspiroiva, puhutteleva ja selkeä”, hän jatkaa.

Monimuotoisessa työyhteisössä syntyy uusia tapoja ja toimintamalleja

Tutkimus kartoitti myös nuorten ammattilaisten työnantajissa eniten arvostamia ominaisuuksia. Tärkeimpinä he pitivät työn merkityksellisyyttä sekä työn ja kodin tasapainoa.

”Maailma muuttuu jatkuvasti, ja Fazer sen mukana. Työyhteisön monimuotoisuuden, diversiteetin, merkitys kasvaa koko ajan. Kun työyhteisössä on eri ikäisiä, eri tavalla ajattelevia ja eri taustaisia ihmisiä, syntyy uusia toimintamalleja. Uskon, että voimme tarjota monelle nuorelle osaajalle laaja-alaisia ja merkityksellisiä tehtäviä ”, jatkaa Rajakallio.

Nuoret ammattilaiset -tutkimus pähkinänkuoressa

Perjantaina 12.10.2018 julkaistussa Nuoret ammattilaiset -tutkimuksessa selvitettiin muun muassa. kaupallisen alan, tekniikan ja IT-alan ammattilaisten näkemyksiä alan kiinnostavimmista työnantajista. Kyselyyn vastanneiden keski-ikä oli 35,8 vuotta ja heillä oli keskimäärin 8,3 vuotta työkokemusta. Vuosittaiseen kyselyyn vastasi tänä vuonna 5 185 ammattilaista, jotka jakoivat näkemyksiään työnantajista ja työelämästä. Houkuttelevin kaupallisen alan työpaikka nuorten ammattilaisten keskuudessa oli Finnair.

Piia Rajakallio, Senior Manager, Talent Acquisition and Employer Branding, piia.rajakallio@fazer.com  , puhelin 0400 917 603

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998, media@fazer.com

#urafazerilla #työnantajakuva  #ruokaajollaonmerkitys #meidänfazer #nuoret #merkityksellisyys

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää