Päivät pitenevät ja Fazer Leipomoiden kesäuutuudet saapuvat esittelyyn

Fazer Leipomoiden kesän uutuustuotteet löytyvät kaupoista toukokuusta lähtien.

Makutestin voittaja: Fazer Puikula Grahampaahto 300 g

Vuoden 2014 ostetuin leipäuutuus Fazer Puikula Kaurapaahto* saa nyt rinnalleen täysjyväisen makuparin Grahampaahdon. Lapsiperheiden suosikit Kaurapaahto ja Grahampaahto ovat ihanan rapeita paahdettuna, mutta maistuvat yhtä lailla sellaisenaan. Kuluttajat arvioivat uuden Fazer Puikula Grahampaahdon sokkomakutestissä kilpailevaa tuotetta paremmaksi niin maussa kuin tuoreudessakin**. Uutuusleivästä teet käden käänteessä maistuvan, kesäisen aterian koko perheelle pakkauksesta löytyvän reseptivinkin avulla.

Uutuus leivotaan Fazerin Vantaan leipomolla.

Lähteet:
* Nielsen Paneltrack 52 viikkoa päättyen 28.12.2014,
** Foodwest sokkomakutesti 11/2014, N=103

Suomalaisen klassikon uudistus

Fazer Paahto on paahtoleipien alkuperäinen klassikko jo vuodesta 1966. Nyt koko Fazer Paahto-tuoteperhe on uudistunut pakkausten ulkoasua myöden.

Uudistuneiden Fazer Paahtojen jokainen ominaisuus on kehitetty parhaan paahtotuloksen aikaansaamiseksi. Uusi resepti tekee niistä entistäkin maukkaampia. Rapeaksi paahtuva pinta ja pehmeä sisus tekevät Fazer Paahdosta täydellisen paahtonautinnon. Fazer Paahdot leivotaan Suomessa oman Fazer Myllyn jauhoista.

Kausimaku maistuu kesälle: Oululainen Pullava Mansikkapitko 420 g

Mökkikansan helppo herkku Pullava Mansikkapitko palaa jälleen kauppoihin. Pullava-pitkot leivotaan Suomessa, kuten kaikki Oululaisen tuotteet.

Pieni koko, suuri maku: Fazer Mini Mud Cake 85 g ja Mini Porkkanakakku 85 g

Uudet Fazer Minikakut tarjoavat maksimaalisen makuelämyksen pienessä koossa. Suklaan ystävän unelma Mini Mudcake on leivottu aidolla Fazerin suklaalla. Rapsakka pinta ja juuri sopivan kostea sisus tekevät tästä mutakakusta vastustamattoman herkun. Fazer Mini Porkkanakakku puolestaan on erityisen mehevä, sillä juustokuorrutetta on sekä kakun sisällä että päällä. Uutuudet leivotaan Fazerilassa, aivan suklaatehtaan vieressä.

60-vuotisjuhlavuoden uutuus: Oululainen Tummia Hapankorppuja 215 g

Suomalaisten suursuosikki Oululainen Hapankorppu täyttää komeat 60 vuotta. Merkkivuotta juhlistaa uutuustuote, jossa on hienostuneen tumma ja aavistuksen makea makuprofiili. Aidosti erilainen hapankorppu sopii esimerkiksi kylmäsavulohen tai juustojen kanssa nautittavaksi, mutta ravitsevuutensa ansiosta sitä voi rouskutella myös arjen iltapalana. Kuitua Tummissa Hapankorpuissa on peräti 20%.

Oululaisen Hapankorput valmistetaan Lahden Leipomolla, jossa niitä on leivottu vankalla ammattitaidolla jo vuodesta 1955 lähtien.

Kunnon kokoinen ja lempeän makuinen: Fazer Kaurasämpylä 350 g

Supersuositun Fazer Juustosämpylän kaveri Fazer Kaurasämpylä on uutuus, jonka lempeä kaurainen maku sopii myös perheen pienimmille.
Taikinajuuri tuo sämpylöihin pehmeän ja mehevän suutuntuma sekä pitkään kestävän tuoreudentunnun.  Uutuussämpylät leivotaan Suomessa kotimaisesta viljasta.

Lisätietoja
Oululainen –tuotteet: Senior Brand Manager, Antti Kuisma, Fazer Leipomot Suomi, puh. 050 330 8250
Fazer –tuotteet: Senior Brand Manager, Laura Siltanen, Fazer Leipomot Suomi, puh.  040 777 2817
viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Fazer-konserni, puh. 050 380 4996
etunimi.sukunimi@fazer.com

Lisätietoa ravitsemussuosituksista ja vinkkejä monipuoliseen leivänkäyttöön löydät osoitteesta fazer.fi/leipa

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures,”Media_Press”,”Bread novelties, Summer 2015”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää