• Fazer Group/

Paljon odotettu Fazer x Novita Sukkalehti nyt kaupoissa – Neulojat mukana tukemassa lasten ja nuorten oikeutta unelmoida

Syksyn taatusti herkullisimmassa käsityölehdessä sukkiin hyppäsivät Fazerin rakastetut makeisbrändit. Jokaisesta myydystä lehdestä lahjoitetaan yksi euro SOS-Lapsikylän Unelmista totta -harrastustuelle.

Fazerin ja Novitan herkullinen yhteistyö sai jatkoa maaliskuussa, kun Novita järjesti villasukkien suunnittelukilpailun, johon tuli lähes kuusisataa toinen toistaan upeampaa, Fazerin karkeista ja muista herkuista inspiroitunutta sukkamallia. Nyt nämä suomalaisten käsityöharrastajien parhaat taidonnäytteet ja huippusuunnittelijoiden makeimmat sukkaohjeet on koottu kahdeksi Fazer x Novita Sukkalehdeksi, joista ensimmäinen julkaistaan torstaina 1. syyskuuta. Syksyllä ilmestyvässä lehdessä suunnittelijoita ovat inspiroineet Fazerin suosikkimakeiset ja nostalgiset karamellit, tammikuussa 2023 oman julkaisunsa saavat suklaat, lakritsit ja keksit.

”Lehteen tulevien sukkamallien valitseminen kilpailutöiden joukosta oli todella vaikeaa. Olisin halunnut julkaista niistä jokaisen!”, kertoo lehden päätoimittaja ja Novitan markkinointi- ja design-johtaja Linda Permanto.

Syksyn taatusti herkullisin käsityölehti sisältää peräti 48 toinen toistaan makeampaa sukkaohjetta, joista suosikkinsa löytää varmasti jokainen makeisten ystävä sekä salmiakkihiiri. Näyttävissä sukissa hehkuvat Novitan lankojen herkullisimmat karkkivärit, ja kirjoneuleen lisäksi ohjeissa on käytetty myös palmikoita, pitsiä ja kirjontaa. Kokoja löytyy niin aikuisille kuin lapsillekin. Yhteistyön tuloksena myyntiin tulee myös rajattu erä Neulontabokseja, jotka sisältävät makeisia, neulontaohjeet ja -tarvikkeet rakastetuille makeisbrändeille; Fazer Suffeli, Fazer Vihreitä Kuulia ja Karl Fazer. Boksit tulevat myyntiin Novitan ja Fazerin verkkokaupoissa.

Kuten aiemmissa Novitan sukkalehdissä, tässäkin yhteistyössä mukana on myös hyväntekeväisyyskumppani. Jokainen neuloja varmasti ymmärtää rakkaan harrastuksen merkityksen. Siksi Fazer ja Novita haluavat olla mukana tukemassa jokaisen lapsen mahdollisuutta unelmoida. Yksi euro jokaisesta myydystä Fazer x Novita Sukkalehdestä lahjoitetaan SOS-Lapsikylän Unelmista totta -harrastustuelle, jonka tavoitteena on ehkäistä lasten ja nuorten eriarvoistumista ja syrjäytymistä mahdollistamalla harrastus jokaiselle kouluikäiselle.

”Fazer on tukenut SOS-Lapsikylän toimintaa jo 1960-luvun lopusta lähtien ja olemme iloisia, että tällä yhteistyöllä voimme jakaa iloa ja inspiraatiota käsityöharrastajille ja samalla autetaan nuoria löytämään oma harrastus” toteaa Fazerin makeisliiketoiminnan viestintäjohtaja Liisa Eerola.

”Jokaisella lapsella ja nuorella tulisi olla mahdollisuus harrastaa itselleen mieluisaa juttua, oli se sitten liikuntaa, musiikkia tai vaikka käsitöitä. Yhä useampi lapsi jää kuitenkin ilman omaa harrastusta perheen vähävaraisuuden vuoksi. SOS-Lapsikylän Unelmista totta -harrastustuki tuo helpotusta lapsen ja koko perheen hyvinvointiin. Harrastus tuo lapsen elämään lisää välittäviä ihmisiä ja uusia kavereita. Taitojen karttuminen parantaa itseluottamusta ja elämänhallinta vahvistuu”, kertoo SOS-Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.

Ensimmäinen Fazer x Novita Sukkalehti on myynnissä 1.9.2022 alkaen kauppojen lehtipisteissä ja Novitan verkkokaupassa osoitteessa novitaknits.com

Kuvat: https://bit.ly/3CtQv62

www.novitaknits.com

Linda Permanto, Markkinointi- ja design-johtaja, Novita, linda.permanto@novita.fi, puh. 050 5646984

Liisa Eerola, Viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, liisa.eerola@fazer.com

Annemi Usva-Vänttinen, Yritysyhteistyöpäällikkö, SOS-Lapsikylä

annemi.usva-vanttinen@sos-lapsikyla.fi

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Omistautuneiden ammattilaistemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa ja sillä oli noin 8 000 työntekijää.

Northern Magic. Made Real

Novita

Finnish Yarns and Design Since 1928. Novita on Pohjoismaiden suurin käsityölankojen valmistaja. Intohimomme on tuottaa laadukkaita neulelankoja sekä uniikkeja, tähän päivään suunniteltuja käsityömalleja perinteitä kunnioittaen.

Novita Oy on vuonna 1928 perustettu perheyritys ja Pohjoismaiden suurin käsityölankojen valmistaja. Novitalla on kehrätty villasta lankaa jo 90 vuoden ajan. Novitalaisilla on käsissään langan koko tuotantoprosessi lampaanvillasta aina lankakerälle saakka. Kasvavalla ja kansainvälistyvällä Novitalla on tällä hetkellä Pohjoismaiden suurin kehräämö Kouvolassa, Korialla, jossa tehdään noin miljoona kiloa lankaa eli 10 miljoonaa lankakerää vuodessa.

SOS-Lapsikylä

SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö. Tavoitteenamme on, että jokainen lapsi ja nuori saa tarvitsemansa tuen kasvaakseen mahdollisuuksiensa mittoihin. Olemme voittoa tavoittelematon lastensuojelun asiantuntija, palveluntuottaja sekä lasten, nuorten ja perheiden auttaja.