Per Thelin nimitetty Fazer Leipomot Ruotsin toimitusjohtajaksi

Per Thelin on nimitetty Fazer Leipomot Ruotsin toimitusjohtajaksi 21.5.2018 alkaen. Hänestä tulee myös Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäsen. Per Thelinin nimitys on väliaikainen ja hän keskittyy muutoksen johtamiseen yrityksessä sekä kannattavuuden parantamiseen.

Per Thelinillä on kattava kokemus vähittäiskaupan alalta ja kulutustavarakaupasta. Tätä ennen hän on toiminut mm. Stockmannin, Venue Retailin ja Bilteman toimitusjohtajana.

“Taustani on vankasti vähittäiskaupassa, koska se on intohimoni. Liityn ilolla mukaan Fazerin matkaan Ruotsissa. Leipä on mielenkiintoinen kategoria, ja odotan innolla, että opin paremmin tuntemaan siihen liittyvät haasteet ja mahdollisuudet,” sanoo Per Thelin.

“Ruotsin pakatun leivän markkina on haastava ja muutokset täytyy tehdä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Perillä on tämän tehtävän ja muutosjohtamisen vaatimaa kokemusta”, sanoo Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen toimitusjohtaja Petri Kujala.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää