Petteri Nisonen nimitetty Fazer-konsernin hankintajohtajaksi

Petteri Nisonen on nimitetty Fazer-konsernin hankintajohtajaksi ja konsernin laajennetun johtoryhmän jäseneksi. Nisonen on toiminut vastaavana hankintajohtajana helmikuusta 2022 lähtien, jolloin hänen edeltäjänsä Bengt Erlandsson luopui tehtävästä.

Petteri Nisonen on kokenut hankinnan johtaja ja hänellä on vahvaa näyttöä hankinnan johtamisesta ja kehittämisestä kansainvälisissä yrityksissä. Viimeisten neljän vuoden ajan hän on vastannut raaka-aineiden ja pakkausmateriaalien hankinnasta Fazerilla. Hänellä on ollut merkittävä rooli hankinnan järjestelmällisessä kehittämisessä, luoden arvoa koko organisaatiolle ja edistäen Fazerin menestystä.

“Hankintajohtajan rooli on Fazerilla hyvin tärkeä, etenkin nykyisessä toimintaympäristössämme, jota leimaa globaalin hankintaketjun, ja erityisesti raaka-aineiden, pakkausmateriaalien, energian ja logistiikan saatavuuteen ja hintojen nousuun, liittyvät haasteet. Petteri on kokenut johtaja, jolla on vahva näyttö hankinnan kriittisten toimintojen johtamisesta sekä hankintatoimen transformaatiosta kansainvälisessä ympäristössä. Olen erittäin iloinen toivottaessani Petterin tervetulleeksi hänen uuteen rooliinsa.” toteaa Fazer-konsernin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

Joséphine Mickwitz, Executive Vice President, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni, josephine.mickwitz@fazer.com, puh. 0400 784 889

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Omistautuneiden ammattilaistemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK:n Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 1,1 miljardia euroa ja sillä oli noin 8 000 työntekijää.