ProAgria Etelä-Pohjanmaa ry:n Farmari 2017 ja Fazer Food Services yhteistyöhön

ProAgria Etelä-Pohjanmaa ry ja Fazer Food Services ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien Farmari 2017 -maatalousnäyttelyalueen catering-palveluja. Fazer Food Services hoitaa näyttelyalueella kaikki kahvila- ravintolapalvelut sekä muut ruokamyyntipisteet. Näyttelyalueelle rakennetaan monipuolinen tarjooma ravintoloita ja kahviloita.

Farmari 2017 catering-palvelujen tuottajaksi haettiin vahvaa kotimaista toimijaa. Näyttelyalueen ravintoloiden ja kahviloiden konsepteissa painotetaan kotimaisia raaka-aineita ja suositaan mahdollisimman paljon paikallisia raaka-aineita.

Farmari-maatalousnäyttely järjestetään eri paikkakunnilla kahden vuoden välein. Vuonna 2017 näyttely järjestetään Seinäjoella 14.–17.6.2017. Farmari-messut on yksi Suomen suurimmista yleisötapahtumista ja vuonna 2013 Seinäjoella Farmarissa vieraili noin 101 000 kävijää.

Fazer Food Services tarjoaa ruokailupalveluita yli 600 ravintolassa ympäri Suomen ja makuelämysten parissa työskentelee 3300 ruoan ammattilaista. Yritys tarjoaa päivittäin 130 000 lounasta suomalaisille yrityksissä, virastoissa, kouluissa, hoivakohteissa, yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa ja tapahtumaravintoloissa. Yritys tarjoaa myös kokous- ja juhlapalveluita. Fazer Food Services kuuluu Fazerin perheyritykseen, jonka missiona on luoda makuelämyksiä.

Lisätietoja antavat
näyttelypäällikkö Henri Honkala, ProAgria Eteläpohjanmaa ry, p. 040 827 7100, henri.honkala@proagria.fi

www.proagria.fi/ep, www.farmari.net

operatiivinen päällikkö Soili Tuomainen, Fazer Food Services, p. 040 846 1053, soili.tuomainen@fazer.com
viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Fazer-konserni, p. 050 380 4996, satu.ikaheimo@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.