Reissumies teki miehiä kiittävän Hyvä mies -lyhytelokuvan, joka nostaa tunteet pintaan

Peräti puolet miehistä kokee saavansa liian vähän kiitosta. Etenkin arkisista asioista he toivoisivat saavansa enemmän kiitosta. Tämä selvisi, kun Oululainen Reissumies toteutti kyselyn huhtikuussa 2018.

Peräti puolet kyselyyn vastanneista miehistä kaipasi enemmän kiitosta tai ei kokenut saavansa sitä lainkaan. Arjessa kiitoksetta kokonaan jäi 18 prosenttia vastanneista. Kyselyyn vastanneet miehet toivoivat saavansa kiitosta arkisista asioista, kuten kotitöistä, avun antamisesta, kuuntelusta ja juttuseurana tai tukena olemisesta.

Kyselyyn vastasi 200 miestä ja naista. Heistä 80 prosenttia kertoi lähipiiristään löytyvän jonkun hyvän miehen. Useimmille se oli oma isä. Hyvän miehen ominaisuuksiksi koettiin rehellisyys, toisten huomioon ottaminen, luotettavuus, auttavaisuus, mukavuus ja toisten tukeminen.

Vaikka kyselyn otanta on pieni, kyse on isosta ja tärkeästä yhteiskunnallisesta asiasta. Tätä tukevat ne spontaanit tunnereaktiot, jotka syntyivät, kun Reissumies pyysi ihmisiä kertomaan videohaastattelussa heille tärkeistä miehistä ja kiittämään heitä.

”Reissumies täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi haluamme kiinnittää huomiota tavallisiin, hyviin miehiin. Tavoitteenamme on kannustaa kaikkia kertomaan tunteistaan heille tärkeille ihmisille”, Senior Brand and Portfolio Manager Laura Siltanen sanoo.

Kuvauksissa suuria tunteita

Haastatteluja kuvatessa henkilöillä ei ollut vielä tietoa, että materiaali julkaistaisiin. Tunteellisia tarinoita oli alun perin tarkoitus käyttää vain Reissumiehen mainontaan, mutta ne olivat niin aitoja ja koskettavia, että niistä päätettiin tehdä lyhytelokuva. Hyvä mies -elokuvassa 19 rohkeaa ja rehellistä naista, miestä ja lasta kertovat kuka on heidän elämänsä tärkein mies. Useimmat kyynelsilmin.

”Kohtasimme hienoja ihmisiä, jotka uskalsivat puhua merkityksellisistä asioista ja tunteistaan kameralle. Toivon, että se rohkaisee kaikkia muitakin osoittamaan rakkauttaan läheisille”, elokuvan toteuttaneen Folk Finlandin toimitusjohtaja Tommi Laiho sanoo.

Teema herättää vastakaikua Hyvä mies -lyhytelokuvan nähneessä toimittaja ja mediapersoona Maria Veitolassa.  ”Filmi tuo eteemme hyvin hämmentävän, meitä jokaista koskettavan asian: missä vaiheessa hukkaamme kyvyn sanoa ääneen ne kaikista tärkeimmät asiat, kaikista läheisimmille ihmisille? Vai eikö sitä kykyä ole koskaan ollutkaan”, Veitola sanoo.

Hyvä mies -lyhytelokuvan voit katsoa tästä.

#hyvämies #reissumies

Laura Siltanen, Senior Brand and Portfolio Manager, Fazer Leipomot, Suomi
p. +358 40 777 2817, laura.siltanen@fazer.com

Anniina Niemistö, Director, Communications, Fazer Leipomot, Suomi
p. + 358 40 67 44 672, anniina.niemisto@fazer.com

Mediapuhelin palvelee p. +358 40 6682 998, arkisin klo 8-16

Tutustu tarkemmin tuotteisiin ja kampanjaan: www.oululainen.fi

Kuvia: www.fazergroup.com/pictures, “Media Press”, ”Oululainen Reissumies”

Oululainen Reissumies on ikoninen leipäbrändi, joka on tarjonnut kunnon evästä jo vuodesta 1978. Kaikki Reissumies-leivät leivotaan Suomessa kotimaisesta viljasta. Viime vuonna Oululainen Reissumies -pakkauksia myytiin Suomessa liki 28 miljoonaa kappaletta. Fazer osti Oululainen leipomoliiketoiminnan vuonna 1958.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: