• Fazer Group/

Runsaskuituiset Fazer Alku -uutuudet sopivat menevään arkeen ja Geisha ilahduttaa nyt myös granolassa

Fazerin omissa myllyissä valmistetut uudet runsaskuituiset Fazer Alku -myslit ja -murot sekä Fazer Alku Kaurakuitu & pellava -puuro tarjoavat moneen makuun sopivia vaihtoehtoja aamiaiselle ja välipalalle. Brunsseille ja muihin ihaniin herkutteluhetkiin uudenlaisia makuelämyksiä puolestaan tarjoaa toivottu uutuus, pähkinäinen Geisha Granola.

Runsaskuituiset Fazer Alku -uutuudet sopivat moneen makuun

Fazer Alku tunnetaan laajasta valikoimastaan korkealaatuisia puuroja, myslejä, granoloita ja muroja. Tänä syksynä tuoteperheeseen saadaan useita uutuuksia, jotka sopivat erinomaisesti niin aamu-, väli- kuin iltapalallekin.

Fazer Alku Marjaisa täysjyvämysli 600 g

Runsaasti isoja täysjyvähiutaleita – kauraa, ruista, ohraa ja vehnää – sisältävä Fazer Alku Marjaisa täysjyvämysli on pakattu 600 gramman kierrätettävään paperipussipakkaukseen. Mysli saa raikkautta puolukasta sekä makeutta omenoista ja rusinoista, ja lisäksi siinä on mukana auringonkukansiemeniä. Tuote on runsaskuituinen ja sille on myönnetty Sydänmerkki. Vegaaninen uutuustuote on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

Fazer Alku Rapea hedelmämysli 600 g

Fazer Alku Rapea hedelmämysli sisältää nimensä mukaisesti rapeasti rouskuvia täysjyväviljoja sekä runsaasti hedelmää: ananasta, papaijaa, banaania ja kookosta. Kierrätettävään paperipussipakkaukseen pakattu mysli on runsaskuituista ja vegaanista. Reilusta pakkauksesta riittää mysliä pidemmäksikin aikaa. Uutuustuote on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

Fazer Alku Proteiini -kauramuro 450 g

Murohyllyyn saadaan nyt kaivattua lisäproteiinia: maukkaat Fazer Alku Proteiini -täysjyväkauramurot sisältävät runsaasti kuitua ja peräti 22 % proteiinia. Rapeissa muroissa on pehmeä kauran maku, ja ne on makeutettu omenamehulla. Tuote on vegaaninen, ja sillä on Sydänmerkki. Uutuus on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

Fazer Alku Vadelmasydän -muro 375 g

Erityisesti nuorempia murojen ystäviä ilahduttavat sydämenmuotoiset, vaaleanpunaiset täysjyvämurot maistuvat herkullisesti vadelmalta. Tuote on vegaaninen ja runsaskuituinen, ja sillä on Sydänmerkki. Uutuus on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

Fazer Alku Kaurakuitu & pellava -puuro 500 g

Fazer Alku Kaurakuitu & pellava -puuro sisältää runsaasti kauran kuitua sekä kauran beetaglukaania, joka auttaa säilyttämään normaalin kolesterolitason1). Uutuudessa kaura ja pellavansiemenet yhdistyvät herkulliseksi makupariksi, ja seokseen on lisätty myös kauralesettä. Puuron keittoaika liedellä on 5 minuuttia ja mikrossa 2 minuuttia. Tuotteella on Sydänmerkki sekä Hyvää Suomesta -merkki, ja se on pakattu kätevään kaatonokalliseen kartonkipakkaukseen. Vegaaninen uutuus on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

Uusi herkuttelugranola hurmaa kaikki Geishan ystävät

MyFazer-yhteisössä toteutettiin kysely2), jossa vastaajilta tiedusteltiin, mitä makeismakua he eniten toivoisivat Fazer Granola -tuoteperheeseen aiemmin lanseerattujen Fazerina Granolan ja Dumle Granolan rinnalle. Yli 4 500 vastausta keränneessä kyselyssä ylivoimaiseksi suosikiksi nousi Geisha, joka sai kolmanneksen kaikista äänistä. Nyt tähän toiveeseen vastataan, kun kauppoihin saapuu hurmaava Geisha Granola.

Geisha Granola 375 g

Paahdettua kauragranolaa, maitosuklaata ja hasselpähkinäpaloja sisältävä Geisha Granola sopii herkutteluun, välipalaksi, brunssille ja jälkiruoaksi. Lisäksi sitä voi käyttää leivonnassa tuomaan luomuksiin Geishan makua. Tuote on runsaskuituinen, ja se on saatavilla kaupoista elokuun alusta lähtien.

1) Osana tasapainoista ja monipuolista ruokavaliota sekä terveellisiä elämäntapoja. Edullinen vaikutus saadaan nauttimalla vähintään 3 g beetaglukaania päivässä. Yksi annos (1 dl / 40 g hiutaleita) Fazer Alku Kaurakuitu & pellava puuroa sisältää 1,4 g beetaglukaania kaurasta.

2) Kysely MyFazer-yhteisön jäsenille 8.-15.5.2023. N=4 544.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön:
tai seuramaalla polkua https://www.fazergroup.com/fi/medialle Kuvapankki Media_Press Finland ‒ Fazer Alku -uutuudet syksy 2023

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Lifestyle Foods, anniina.niemisto@fazer.com, puh. 040 674 4672

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.

Avainsanat: