• Fazer Group/

Ruotsin kruununprinsessapari vieraili Fazerilla – keskustelunaiheina ruokainnovaatiot ja vastuullisuus

Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel vierailivat Fazerilla Vantaalla torstaina 21.9.2023. Vierailun aikana kruununprinsessapari tutustui Fazeriin ja Fazer Experience -näyttelyyn. Kuninkaallinen vierailu Fazerilaan oli yrityksen historian ensimmäinen.

Fazerin konsernijohtajalla Christoph Vitzthumilla oli kunnia vastaanottaa kuninkaalliset vieraat Fazerilassa. Vierailun aikana kruununprinsessapari ja konsernijohtaja keskustelivat mm. elintarviketoimialan muutoksista, kasvipohjaisista elintarvikkeista, ruokainnovaatioista ja vastuullisuudesta. Kruununprinsessapari vieraili myös Fazer Experience -vierailukeskuksen näyttelyssä, jossa he tutustuivat mm. ravitsemussuosituksia opettaviin ruokarobotteihin ja kierrätysmateriaaleista tehtyihin pakkauksiin. Lopuksi seurue kokoontui vierailukeskuksen perinteiselle maistelupisteelle.

”Meille oli erittäin suuri kunnia, että kruununprinsessapari päätti vierailla Fazerilla. Meillä oli mielenkiintoinen keskustelu muun muassa tutkimustyöstämme, ruokainnovaatioista ja vastuullisuudesta. Keskustelimme myös lähdöstämme Venäjän markkinoilta ja kuninkaalliset vieraat olivat erityisen kiinnostuneita Ukrainan sodan vaikutuksista elintarvikemarkkinoihin ja Fazeriin. He esittivät myös paljon kysymyksiä kaurasta ja hävikkiä hyödyntävistä tuotteista” Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum kertoo.

Kruununprinsessapari sai Fazerilta myös viemisiä kotiin. Perinteisessä lahjakassissa oli edustava otos Fazerin tuotteita, kuten puuroa, ruisleipää, suklaata, kauraksylitolista tehtyjä pastilleja ja makeisia. Prinssi Daniel sai syntymäpäivänsä kunniaksi erikoisvalmisteisen Fazerin Sininen -levyn, jossa oli 50 palaa. Pariskunnan lapset huomioitiin omien kiinnostuksenkohteidensa mukaisesti suklaasta tehdyllä traktorilla ja koripallolla. Herkut valmistettiin käsityönä Fazer Café Kluuvikadulla.

Tämä oli yrityksen historian ensimmäinen kuninkaallinen vierailu Fazerilaan. Elokuussa 2017 kuningas Kaarle XVI Kustaa ja kuningatar Silvia vierailivat Fazerin teltassa Tukholman Suomi 100 -juhlallisuuksissa. Vierailua isännöi myös tuolloin Christoph Vitzthum.

Lisätietoja

Joséphine Mickwitz, EVP, Viestintä & Vastuullisuus, Fazer-konserni, josephine.mickwitz@fazer.com, p. +358 400 784 889

Liisa Eerola, VP, Viestintä ja PR, Fazer-konserni, liisa.eerola@fazer.com, p. +358 44 710 8860

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.