Suomalainen janoaa täyttä ruista, Reissumies Tosi Ruis – leipähyllyn vahva tulokas

Suomalaiset syövät ruisleipää yhteensä 5,2 miljoonaa kiloa kuukaudessa1), eivätkä trendit juuri horjuta sen suosikkiasemaa ruokapöydässä. Tiedostava kuluttaja arvostaa leivässä luonnollisia ja ravitsevia raaka-aineita, ja toivoo myös 100 %:sti rukiista valmistettuja  vaihtoehtoja. Nyt rukiin ystäviä hemmotellaan Oululainen Reissumies -tuoteperheen vahvalla ruisleipäuutuudella. Herkullinen, kokonaan täysjyvärukiista leivottu Reissumies Tosi Ruis saapuu leipähyllyihin 28.1.

Leipää valittaessa tärkein ostokriteeri on hyvä maku, mutta myös tuoreutta, helppokäyttöisyyttä ja terveellisyyttä arvostetaan. Kuluttajia kiinnostaakin yhä enemmän myös leivän koostumus ja ainesosat.

”Etenkin täysjyväviljasta ja täysin rukiista leivottu leipä kasvattaa suosiotaan. Reissumies Tosi Ruis on leivottu 100 %:sti rukiista. Tällaista uutuutta suomalaiset ja Reissumies-fanit ehtivätkin jo toivoa”, Senior Brand Manager Iisa Brofeldt Fazerilta kertoo.

Suomessa leivottu Reissumies maistuu ja monipuolistuu

Rakastettua Reissumiestä on leivottu Suomessa vuodesta 1978. Alkuperäinen Reissumies täysjyväruisleipä on edelleen yksi Suomen ostetuimmista leivistä2) ja sen rinnalle on viime vuosina tullut uusia, pidettyjä makuvaihtoehtoja.

Kaikki Oululaisen tuotteet valmistetaan Suomessa.

Uutuudessa on ruista kolmessa eri muodossa: täysjyväruisjauhoa, täysjyväruisrouhetta ja ruismallasta. Makutesteissä3)uusi Reissumies Tosi Ruis on saanut erinomaisen vastaanoton. ”Erityisen paljon kiitosta uutuus sai miellyttävästä suutuntumastaan”, Brofeldt iloitsee.

Ylivoimainen kuidun lähde

Fazerin ravitsemusasiantuntija Sanna-Maria Hongiston mukaan leivän suosiota nakertanut karppaustrendi on laantunut ja leipää nautitaan osana monipuolista ruokavaliota. Nykyään osataan myös paremmin hakea hyviä hiilihydraatteja. Ruisleipä on valmista, helppoa ruokaa, joka soveltuu kaikille aterioille.

”Täysjyväruisleipä on suomalaisille ylivertainen kuidun lähde. Runsaskuituinen täysjyväruisleipä tekee hyvää suoliston terveydelle parantamalla vatsan toimintaa. Viljavalmisteita tulisi syödä 6-9 annosta päivittäin, joista vähintään puolet tulisi olla täysjyväisiä”, Hongisto toteaa.

1)Leipätiedotus ry:n leipomotuotteiden myyntitilasto 6/2014 – 11/2014

2) Nielsen Paneltrack ostot arvossa YTD päättyen 30.11.2014

3)Foodwest 2014

Iisa Brofeldt, Senior Brand Manager, Fazer Leipomot Suomi, p. 040 744 6905
Sanna-Maria Hongisto, Senior Manager, Nutrition, Fazer-konserni, p. 040 759 9936
etunimi.sukunimi@fazer.com

Tutustu myös Fazerin muihin uutuusleipätuotteisiin
www.oululainen.fi
www.fazer.fi

Painokelpoiset kuvat
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Bread novelties, Spring 2015”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yli 95 % kotimaassa myytävistä leipomo- ja makeistuotteistamme valmistetaan Suomessa. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää