Suosikkisuklaan teemana musiikki - Sinisiä hetkiä Kuorojen Kierroksella

Fazerin Sininen tunnetaan herkullisesta maitosuklaamausta mutta myös tunnusmelodiastaan, joka on värittänyt brändin nostalgisia mainoksia vuosikymmenten varrella. Suosikkisuklaan teemana on tänä syksynä musiikki. Fazer on ensi torstaina 15.8. järjestettävän Kuorojen Kierroksen pääyhteistyökumppani. Samana iltana Helsingin Kluuvikadulla paljastetaan myös aivan erityinen yllätys, johon kaikki voivat osallistua kolmen illan ajan.

Kuorojen Kierroksesta on vuosien saatossa muodostunut yksi Suomen suurimmista kuorotapahtumista. Kuorotapahtuma avaa Art Goes Kapakka -festivaalin torstaina 15. elokuuta. Senaatintorin massiivisessa yhteiskonsertissa klo 19 nähdään kaiken kaikkiaan 107 kuoroa ja lauluryhmää. Samana iltana Kluuvikatu 3:n Karl Fazer Caféssa kuullaan klo 20 Kide-kuoroa ja 20.30 Vox Urbanaa.

”On hienoa olla mukana tässä kaupunkitapahtumassa luomassa elämyksiä suomalaisille Karl Fazerin kotikortteleissa. Me uskomme, että hyvät hetket on tehty nautittaviksi. Fazerin Sinisen musiikkiteema näkyy syksyn aikana monenlaisissa kohtaamispisteissä − myös valtakunnallisesti”, kertoo senior brand manager Jonna Pelvo Fazerilta.

Fazerin Sinisen tunnusmelodian lauloi tunnetuksi Katri Helena 1970-luvulla. Tämän jälkeen melodiaa ovat sävyttäneet tunnetut artistit kuten Johanna Iivalainen ja Marko Saaresto vuonna 2007. Kunnia alkuperäisestä melodiasta ja sanoituksesta kuuluu Martti Pohjalaiselle (1977).

Elämyksiä Kluuvikadulla

Torstaina 15.8. Kluuvikadulla paljastetaan aivan erityinen yllätys: Sininen Hetki -elämys, johon kuka tahansa voi osallistua kolmen päivän ajan klo 18 - 22 elokuun iltojen pimetessä.

”Halusimme luoda suomalaisten rakastamalle brändille jotakin aivan uutta ja elämyksellistä. Kaikkea emme vielä paljasta, yllätyksiä on luvassa Sinisten hetkien merkeissä”, kertoo Jonna Pelvo.

Pääpalkintona musiikkimatka New Yorkiin

”Syksyn teemakampanja on alkanut valtakunnallisella myymäläkampanjalla, jossa kellä tahansa on mahdollisuus voittaa pääpalkintona matka New Yorkiin tai pienempiä musiikkipalkintoja”, kertoo Pelvo. Kampanjaan voi tutustua ja osallistua osoitteessa www.fazerinsininen.fi.

Pääpalkinto sisältää kahden hengen matkan New Yorkiin hotelleineen, liput konserttiin sekä käyttörahaa. Pääpalkinnon arvo on noin 5000 €.

Suomalaisten rakastama Fazerin Sininen valmistetaan Fazerin suklaatehtaalla Vantaalla. Vuonna 1922 markkinoille saapunut maitosuklaa tunnetaan alkuperäisestä samettisesta maustaan, Sinisestä väristään ja Karl Fazerin kultaisesta nimikirjoituksesta sekä melodiastaan. Suomalaiset nauttivat vuodessa noin 13 miljoonaa Fazerin Sininen -maitosuklaalevyä.

senior brand manager Jonna Pelvo, Fazer Brands, p. 046 851 5911
viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Brands Suomi, p. 050 380 4996

www.fazerinsininen.fi
www.artgoeskapakka.fi

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.