Takaisinveto: Fazer Leipomot vetää myynnistä useita gluteenittomia tuotteittaan

Fazer Leipomot vetää myynnistä alla listatut gluteenittomat leipomotuotteet. Raaka-ainetoimittajalta saadun tiedon mukaan tuotteissa käytetyssä ksantaanikumissa (E415) on havaittu EU:n sallitun rajan ylittäviä pitoisuuksia etyleenioksidia. Ksantaanikumi on sakeutusaine, jota käytetään sitkonkorvikkeena gluteenittomassa leivonnassa.

Takaisinvedettävien tuotteiden EAN-koodit ja parasta ennen -päivämäärät ovat:

• Fazer Juuresleipä Gluteeniton 165 g, 6413467392702, parasta ennen 2.9.2021-6.9.2021
  • Vuohelan gluteeniton Kaurapala 3 kpl / 240 g, 6430024240313, parasta ennen 2.9.2021-4.9.2021
  • Fazer Gluteeniton Kaurasämpylä 3 kpl / 270 g, 6413467490408, parasta ennen 2.9.2021-4.9.2021
  • Fazer Gluteeniton Ohut Kaura100% 3 kpl 180 g, 6413467489808, parasta ennen 2.9.2021-6.9.2021
  • Fazer Gluteeniton Marianne-Kakkunen 2 kpl 160 g, 6413467509308, parasta ennen 2.9.2021-11.9.2021
  • Vuohelan gluteeniton Riisipiirakka 4 kpl / 220 g, pakaste, 6430024241365, parasta ennen 24.7.2022-26.8.2022
  • Vuohelan gluteeniton Maidoton riisipiirakka 5/ 275 g, pakaste, 6430024241471, parasta ennen 15.6.2022-30.8.2022

Tuotteita ei tule käyttää ja Fazer ohjeistaa kuluttajia hävittämään ne. Etyleenioksidin määrä on tuotteissa erittäin pieni eikä sen tiedetä pieninä pitoisuuksina aiheuttavan välitöntä terveydellistä haittaa. Kuitenkin pitkäaikaisessa käytössä etyleenioksidin on todettu olevan terveydelle haitallista. Takaisinveto ei koske muita Fazer Leipomoiden tuotteita eikä kyseisten tuotteiden muita eriä.

Ohjeet hyvityksen saamiseksi:

Fazer hyvittää myynnistä vedetyt tuotteet. Ostokuitin voi lähettää Fazerin kuluttajapalveluun hyvityksen saamiseksi.

Ota yhteyttä Fazerin kuluttajapalveluun osoitteessa https://www.fazer.fi/asiakaspalvelu
Valitse: Ota yhteyttä / tuote / reklamaatio / liitä kuva ostokuitista

Vaihtoehtoisesti voit lähettää tuotepakkauksen tai ostokuitin alla olevaan osoitteeseen. Lähetys on maksuton sopimustunnusta käytettäessä. Muista liittää lähetykseen myös yhteystietosi.

Fazer Leipomot Oy
Vantaan Leipomo
Sopimustunnus: 670633

Fazerin kuluttajapalvelu auttaa kysymyksissä puhelimitse 0800-05000
tiistaista perjantaihin klo 9–11 ja chatin kautta arkisin klo 10.00–15.00.

Fazerille on ensisijaisen tärkeää, että kuluttajat voivat luottaa tuotteiden laatuun. Fazer on erittäin pahoillaan tapahtuneesta ja tuotteiden takaisinvedosta aiheutuvasta vaivasta.

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Northern Magic. Made Real.