Tero Tynkkynen nimitetty väliaikaiseksi Fazer-konsernin kaupallisen yksikön johtajaksi

Tero Tynkkynen (s. 1969) on nimitetty Fazer-konsernin väliaikaiseksi kaupallisen yksikön johtajaksi ja Fazer-konsernin johtoryhmän jäseneksi 1. maaliskuuta 2024 alkaen. Hän johtaa vastaperustettua konsernin kaupallista organisaatiota väliaikaisesti, kunnes käynnissä oleva rekrytointiprosessi uuden kaupallisen yksikön johtajan löytämiseksi on saatu päätökseen.

Tero Tynkkynen tulee Fazerille Futuoffice Oy:sta, jossa hän on toiminut liiketoiminnan kehitysjohtajana. Sitä ennen hänellä on ollut pitkä ura sekä Amer Sportsilla että Procter & Gamblella, joissa hän on toiminut useissa eri liikkeenjohdon tehtävissä.

”Terolla on erittäin laaja ja pitkäaikainen kokemus kansainvälisten yhtiöiden liiketoiminnan johtamisesta ja hän on vahvalla kaupallisella näkemyksellä ja draivilla varustettu johtaja. Tero tulee johtamaan Fazer-konsernin uutta kaupallista organisaatiota, joka on perustettu edistämään kasvuamme ja syventämään entisestään asiakassuhteitamme, jotka perustuvat syvään asiakas- ja kuluttajaymmärrykseen koko organisaatiossamme. Toivotan Teron lämpimästi tervetulleeksi Fazerille,” sanoo konsernijohtaja Christoph Vitzthum

”Fazer on suomalaisten luottama ja rakastama brändi, ja sillä on vahva markkina-asemassa jo koko Pohjois-Euroopan alueella. Olen erittäin iloinen liittyessäni tiimiin, ja odotan innolla, että saan olla edistämässä Fazerin kasvua niin kotimarkkinassa kuin kansainvälisestikin, sanoo Tero Tynkkynen.

LISÄTIETOJA:

Joséphine Mickwitz, Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni,
josephine.mickwitz@fazer.com, puh. +358 400 784 889

Fazerin mediapuhelin on avoinna ma–pe klo 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.