Unelmaleipä aktiiviselle leivän ystävälle: Real Proteiini MAX

Fazer tuo marraskuun alusta kauppoihin todellisen uutuuden, Suomen ensimmäisen proteiinileivän. Hyvänmakuinen Real Proteiini MAX sisältää peräti kaksi kertaa enemmän proteiinia kuin rahka tai tavallinen sekaleipä. Uusi voimaleipä vahvistaa lihaksia ja on hyväksi luustolle.

Proteiinia tarvitsevat erityisesti kasvavat lapset, liikkuvat ja urheilevat leivän ystävät sekä ikääntyvät ihmiset. Real Proteiini MAX on unelmaleipä hyvinvoinnistaan kiinnostuneelle, joka haluaa jaksaa ja voida hyvin. Maukas sekaleipä sopii niin aamupalaksi kuin välipalaksi menevään päivään.

Monipuolinen proteiinin lähde

Real Proteiini MAXin laadukas ja monipuolinen proteiinikoostumus on lähtöisin viljasta, herneistä, siemenistä sekä kananmunan valkuaisesta. Verrattuna perinteisesti hyvinä pidettyihin proteiinin lähteisiin kuten rahkaan ja raejuustoon, uutuusleivässä on peräti kaksi kertaa enemmän proteiinia: yhdessä leipäpalassa saat proteiinia 6,5 grammaa.

Ihmisen päivittäisestä energiansaannista 10 - 20 % pitäisi tulla proteiineista. Toinen tapa arvioida tarvittava proteiinimäärä on laskea aikuisille noin 1 g ja ikääntyneille jopa 1,5 g proteiinia ruumiin painokiloa kohti.

Uusi voimaleipä sopii liikkujien lisäksi myös esimerkiksi kasvissyöjille. ”Tavallisesti kasvissyöjän pitää miettiä, miten yhdistellä vaikkapa viljaa ja palkokasveja saadakseen välttämättömät proteiinin rakennusaineet. Real Proteiini MAX:ssa tämä on mietitty valmiiksi”, toteaa ravitsemusasiantuntija Sanna-Maria Hongisto Fazerilta.

Tasapaino luo hyvinvointia − jaksa ja voi hyvin

Leipä kuuluu tasapainoiseen ruokavalioon. Fazer Real on huolehtinut suomalaisten terveydestä jo 20 vuotta – se mm. puhui ensimmäisenä kuidun merkityksestä. Nyt rukiista tuttuun Real-sarjaan tuo monipuolisuutta hyvänmakuinen sekaleipä.

Runsaskuituinen Real Proteiini MAX sisältää 22 % proteiinia / 100g. Siinä on 37 % vähemmän hiilihydraattia kuin vaaleassa sekaleivässä *.Lisäksi kokonaisvaltaista terveyttä tukevat leivän sisältämät omega-3 -rasvahapot, joita Real Proteiini MAXissa on 1,1 g/100 g. (*Lähde: Elintarvikkeiden koostumustietopankki Fineli, www.fineli.fi)

Hyvänmakuinen voimaleipä:
Real Proteiini MAX

• Suomen ensimmäisen proteiinileipä
  • Runsaasti proteiinia, omega 3 -rasvahappoja sekä kuitua
  • Hyvinvoinnistaan huolehtiville – auttaa jaksamaan.
  • Vahvistaa lihaksia, hyväksi luustolle
  • proteiinit tulevat viljasta, herneestä, siemenistä sekä kananmunan valkuaisesta.
  • Saatavana marraskuusta, hinta noin 2,59 €.

Hyvinvoinnin tietoa ja vinkkejä verkossa: www.fazer.fi ja siellä ”Fazer-konserni” ja ”Voi hyvin”

Lisätietoja

brändi- ja kategoriapäällikkö Eija Koskelainen, Fazer Leipomot, puh. 0400 887 759
ravitsemusasiantuntija Sanna-Maria Hongisto, Fazer-konserni, puh. 040 759 9936

etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoisia kuvia
www.fazer.fi/kuvapankki ja siellä ”press” ja ”REAL”

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).

Avainsanat: