Uuden ajan puuro nappasi kultaa: Fazerin puuro vuoden elintarvikkeeksi

Suomalaisten sydämet ja aamiaispöydät valloittanut Fazer Alku Sadonkorjuupuuro valittiin yleisöäänestyksellä Vuoden Suomalaiseksi Elintarvikkeeksi 2015. Finalistit valinneen raadin mukaan Alku-puuro on oivaltava puurokulttuurin edelläkävijä, jossa herkullinen maku yhdistyy terveellisyyteen kuluttajien toivomalla tavalla. Kasvavien kotimaisten markkinoiden lisäksi kauralla on myös hyvät vientinäkymät.

Puuro on nyt trendikkäämpää kuin koskaan, ja viljoista kaura kasvattaa suosiotaan. Alku-puuroperhe syntyi Fazerin halusta luoda uusia makuelämyksiä myös aamiaispöytään. Kehitystyön tuloksena syntyi aivan uudenlainen versio rakkaasta tutusta kaurapuurosta.

”Alku-puuro toi Fazerin tuotteet kauppojen puurohyllyyn ensimmäistä kertaa. Uudenlaisen tuoteperheemme ansiosta onnistuimme kasvattamaan puuromarkkinaa, eli lisäämään puuron syöntiä, mikä on mielestämme huikea saavutus. Myös kauppa lähti innokkaasti mukaan tämän perinteisen kategorian uudistamiseen”, kertoo Fazer-konsernin strategiasta ja myllyliiketoiminnasta vastaava johtaja Heli Arantola.

Salaisuutena suomalainen kaura ja oma mylly

Suomalaisen kauran puhtautta arvostetaan maailmalla ja Fazer vie kauraa jo yli 20 maahan. Tavoitteena on nostaa suomalaisen kauran jalostusastetta vientimarkkinoilla. Alku-puurot tulevat Lahteen rakennetusta omasta kauramyllystä, joka tuottaa juuri oikeanlaisia isoja ja ohuita kaurahiutaleita ainutlaatuiseen puuronautintoon.

”Halusimme jalostaa suomalaista kauraa. Tutustuimme puurohyllyyn ja huomasimme, että puuron maussa ja rakenteessa on parantamisen varaa. Ihmiset myös toivoivat helppokäyttöistä ja nopeasti valmistuvaa aamupuuroa. Kuluttajaymmärryksen kautta syntyi Alku-puuro, joka valloitti suomalaisten sydämet ja uudisti aamiaisen.”

Kilpailun voittanut Fazer Alku Sadonkorjuupuuro on Alku-puuroperheen suosituin maku. Sadonkorjuupuuron rakenne on runsas ja kuohkea ja siemenet tekevät siitä herkullisen ruokaisan ilman lisättyä sokeria tai suolaa. Alku-puuro valmistuu nopeasti ja helposti. Puuroperhe on myös saanut kuluttajilta kiitosta raikkaasta pakkauksestaan kurkistusikkunoineen ja kaatonokkineen.

Arantola on iloinen, että kilpailun voittaja ratkesi yleisöäänestyksellä. ”Tämän vuoden viisi finalistia olivat kaikki hyvin kuluttajalähtöisiä ja ajassa kiinni, mikä on osoitus suomalaisen elintarviketeollisuuden elinvoimasta ja osaamisesta.”

Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailun järjesti Elintarviketeollisuusliitto ja voittaja julkistettiin Elintarvikepäivän yhteydessä 5.5.2015 Helsingin Messukeskuksessa.

Linkki:
www.fazer.fi/alku
www.etl.fi/vuodensuomalainenelintarvike
#parempipuuro

Linkki kuviin: www.fazergroup.com/pictures, ”media_press”, ”Fazer Alku porridge”

Heli Arantola, johtaja, Strategia ja Myllyliiketoiminta, p. 0500 505 762
Satu Ikäheimo, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, p. 050 380 4996
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää