Uudet Fazer x Novita -neulontaboksit ihastuttavat

Fazerin ja Novitan käsitöiden ystäviä ilahduttava yhteistyö kantaa uutta hedelmää. Aikaisemmin julkaistut, herkullisen värikkäät Fazer x Novita Sukkalehdet ja inspiroivat neulontaboksit saavat jatkoa, kun kolme uutta makeisbrändiä saavat omat boksinsa. Lisäksi paluun tekee suurta suosiota nauttinut Vihreitä Kuulia-neulontaboksi.

Viehättääkö sinua punavalkoraidallinen Marianne? Tai tuttujen vinoneliöiden Fazer Salmiakki? Sulaako suussasi suolaisenmakea Suffeli Salty Snacks tai herkutteletko mieluummin perinteisellä Vihreitä Kuulia-marmeladilla?

Fazer x Novita neulontaboksit sopivat neulomisen ystäville kuin villasukka jalkaan tai pipo päähän. Neulontaboksit sisältävät langat, neulontaohjeet ja sukkapuikot sekä herkullisia Fazerin makeisia yhdessä kauniissa paketissa. Aikaisemmin omat neulontaboksinsa ovat Fazerin tutuista makeisbrändeistä saaneet mm. Fazerin Sininen, Suffeli, Geisha ja Lontoo Rae. Nyt julkaistavista neljästä neulontaboksista kolme on ihan uutta, kun rakastetut makeisbrändit Marianne, Fazer Salmiakki ja Suffeli Salty Snacks sukeltavat syksyn kunniaksi Fazer x Novita neulontaboksiin. Neljäs boksi on vuodelta 2022 paluun tekevä herkullisen värinen Vihreitä Kuulia. Neulontabokseista löytyvät neulontaohjeet suomeksi ja ruotsiksi.

Uudet Fazer x Novita neulontaboksit tulevat myyntiin MyFazer-yhteisön jäsenille 30.8.2023 ja muille neulomisen ystäville 1.9.2023. Neulontaboksit ovat saatavilla Fazerin verkkokaupan Fazer Storen ja Novitan verkkokaupan novitaknits.comin lisäksi Fazer Café Kluuvikadulla Helsingissä ja Fazerin vierailukeskuksen myymälässä Vantaan Vaaralassa.

Käsillä tekeminen tekee hyvää

Käsitöiden suosio lähti kasvuun koronavuosina, eikä se ole osoittanut laantumisen merkkejä. Käsityöt koetaan palkitseviksi monella tapaa: kädenjäljen konkreettinen näkeminen, aikaansaamisen tunne ja mahdollisuus toteuttaa itseään ilahduttavat käsitöiden harrastajia. Neulominen on yksi suosituimmista käsityötekniikoista eikä suotta: neuloessa käsin tekemisen tuloksena syntyy sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti lämmittävä sukka, huivi, villapaita tai vaikkapa pipo – neuloa voi lähes mitä vaan.

Fazerin neulontaboksien ohjeilla syntyvät jalkoja lämmittävät sukat. Mintun maulla ja suklaasydämellä valloittavan Mariannen neulontaboksista löytyy aikuiselle sopivan villasukan neulontaohje, samoin tutun herkullisen mustan vinoneliön Fazer Salmiakki-boksista. Suffeli Salty Snacks seuraa vuorostaan vuonna 2022 supersuosion saavuttaneen Suffeli-neulontaboksin jalanjälkiä. Suussa sulavan suklaaherkun lisäksi boksista löytyy langat, joista saa pienemmän aikuisten sukan lisäksi neulottua myös vauvan varpaita lämmittämään sopivat lempeän vaaleansinisen ja vaaleanpunaisen raidalliset sukat.

Kaksi suomalaista brändi-ikonia yhdessä

Kaksi suomalaisten rakastamaa brändiä, Fazer ja Novita lyöttäytyivät syyskuussa 2022 yhteen villasukkien ja makeisten merkeissä, kun ensimmäinen Fazer x Novita Sukkalehti julkaistiin. Toinen Sukkalehti julkaistiin alkuvuodesta 2023. Fazerin makeisista, suussa sulavista suklaista, kekseistä ja nostalgisista klassikkokaramelleista inspiraationsa saaneet sukkaohjeet saavuttivat suomalaisten neulontataitureiden suosion hetkessä. Sukkaohjeiden lisäksi yhteistyön tuloksena on syntynyt mieltä ilahduttavia neulontabokseja, joissa langat, neulontaohjeet, sukkapuikot ja makeiset on koottu yhteen riemukkaaseen pakettiin.

Painokelpoiset kuvat löytyvät Fazerin kuvapankista polusta www.fazergroup.com – Medialle – Kuvapankki – Public Image Bank – Media_Press – Finland – Fazer x Novita neulontaboksit, syksy 2023

www.novitaknits.com

Liisa Eerola, Viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, liisa.eerola@fazer.com, puh. 044 710 8860

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Linda Permanto, Markkinointi- ja design-johtaja, Novita, linda.permanto@novita.fi, puh. 050 5646984

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.