• Fazer Group/

Uudet funktionaaliset Fazer Aito -kaurajuomat sisältävät hyvinvointia tukevia ravintoaineita ja proteiinia

Fazer Aito -tuoteperhe laajenee jälleen, nyt uudenlaisilla funktionaalisilla kaurajuomilla. Kaakaon, vadelman ja mangon makuisiin juomiin on lisätty hyvinvointia tukevia ravintoaineita ja proteiinia. Kuluttajien toivoma maku tekee paluun gurttihyllyyn, kun Fazer Aito Kauragurtti Sitrus palaa valikoimaan. Kaikki Fazer Aito -uutuudet valmistetaan Fazerin Korian tehtaalla kotimaisesta kaurasta.

Kasvipohjaisten elintarvikkeiden kysyntä on vahvaa, ja maun ja rakenteen lisäksi myös ravintosisältö ja ympäristöystävällisyys ovat tärkeitä kriteerejä kuluttajille ruokiin liittyviä valintoja tehtäessä1). Fazer Aito on kasvipohjainen tuotemerkki, jonka tavoitteena on tuoda markkinoille myös aivan uudenlaisia tuotteita, jotka sopivat monipuolisesti erilaisiin käyttötilanteisiin.

Kaurapohjaiset juomauutuudet uudenlaisiin käyttötilanteisiin

”Lanseeraamme nyt kokonaan uudenlaisen funktionaalisten kaurajuomien sarjan. Olemme lisänneet juomiin päivittäisen hyvinvoinnin kannalta tärkeitä vitamiineja ja kivennäisaineita. Lisäksi kaakaonmakuisessa juomassa on lisättyä kasviproteiinia, ja yhdestä purkillisesta saa proteiinia peräti 20 g – tämä on todella mukava määrä monen aktiivisen liikkujankin mielestä. Ja kuten kaikissa tuotteissamme, myös uutuusjuomissa kaikkein tärkeintä on hyvä maku”, sanoo markkinointijohtaja Maija Hellman Fazer Lifestyle Foodsin Kasvipohjaisten juomien yksiköstä.

Uutuusjuomiin on valittu suomalaisten suosikkimaut: Protein maistuu herkulliselta kaakaolta, Boost makealta vadelmalta ja Performance raikkaalta mangolta. Kierrätettäviin ja korkillisiin 2,5 desilitran pakkauksiin pakatut uutuusjuomat säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä, joten ne ovat käteviä otettavaksi mukaan vaikkapa evääksi tai välipalaksi.

”Olemme uutuuksista todella innoissamme: ne ovat Fazer Aito -tuoteperheessä täysin uudenlaisia ja ne sopivat myös erilaisiin käyttötilanteisiin. Haluamme kannustaa suomalaisia kasvipohjaisten tuotteiden pariin ja uudet funktionaaliset kaurajuomat ovat oiva askel kohti kasvipohjaisempaa elämäntapaa”, Hellman jatkaa.

Fazer Aito Protein Kaurajuoma Choco 2,5 dl

Kaakaon makuinen, runsasproteiininen Fazer Aito Protein -kaurajuoma on helppo välipala niin kotiin kuin mukaan otettavaksi. Pakkaus sisältää peräti 20 g kasviproteiinia. Juoma sopii hyvin treenin jälkeen nautittavaksi. Tuote on vegaaninen, maidoton ja soijaton, ja se on myynnissä elokuun lopusta alkaen. Tuote valmistetaan Korialla kotimaisesta kaurasta.

Fazer Aito Boost Kaurajuoma Vadelma 2,5 dl

Virkistävän vadelmaiseen Fazer Aito Boost -kaurajuomaan on lisätty sinkkiä ja C-vitamiinia, joka auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta, sekä magnesiumia, joka tukee normaalia energia-aineenvaihduntaa2). Syksyn pimeyteen piristystä tuova tuote on vegaaninen, maidoton ja soijaton, ja se on myynnissä elokuun lopusta alkaen. Tuote valmistetaan Korialla kotimaisesta kaurasta.

Fazer Aito Performance Kaurajuoma Mango 2,5 dl

Raikas mangonmakuinen Fazer Aito Performance -kaurajuoma sisältää lisättyä kalsiumia ja magnesiumia, joka tutkitusti lisää elektrolyyttitasapainoa ja lihasten normaalia toimintaa2). Juoma on vegaaninen, maidoton ja soijaton, ja se on myynnissä elokuun lopusta alkaen. Tuote valmistetaan Korialla kotimaisesta kaurasta.

Kauragurttiperheeseen palaa toivottu tuote

Kauragurttien ystävien toiveita on kuultu, ja nyt kauppoihin palaakin kovasti kaivattu sitruksenmakuinen kauragurtti. Sitrusgurtti täydentää 400 gramman purkkeihin pakattujen Fazer Aito -klassikkomakujen valikoimaa. Klassikko-sarjan muut maut ovat Metsämarja, Mango ja Vanilja.

Fazer Aito Kauragurtti Sitrus 400 g

Fazer Aito Kauragurtti Sitrus on uniikki yhdistelmä raikasta sitruunaa ja mehukasta appelsiinia. Kauragurttia voi käyttää joko sellaisenaan tai esimerkiksi osana jälkiruokaa. Tuote on vegaaninen ja maidoton, ja sillä on Sydänmerkki sekä kotimaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu. Uutuus on saatavilla kaupoista elokuun lopusta alkaen. Tuote valmistetaan Korialla kotimaisesta kaurasta.

1) Innova Market Insight – Top Trends 2022

2) Osana tasapainoista ja monipuolista ruokavaliota sekä terveellisiä elämäntapoja.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: https://fast.fazer.com/l/LV7rmb_znCSz tai polulta https://www.fazergroup.com/fi/medialle Kuvapankki Media_Press Finland ‒ Fazer Aito Syysuutuudet 2023

Anniina Niemistö, viestintäjohtaja, Fazer Lifestyle Foods
anniina.niemisto@fazer.com, puh. 040 674 4672

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi myymme tuotteita noin 40 eri maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 1,1 miljardia euroa.