Uudet kätevämmät Fazer Aito kaurajuomapakkaukset tulossa kauppoihin vuoden vaihteessa

Fazer Aito Kaurajuoma ja Barista saavat uudet, kätevämmät ja lähes kokonaan kasvipohjaiset pakkaukset. Tölkin kierrekorkin materiaali on sokeriruokopohjaista. Fossiilisen muovin käyttö on saatu nipistettyä kolmannekseen Fazer Aito Baristan nykyisen pakkauksen materiaaliin verrattuna ja pakkauksen hiilijalanjälki pienenee yli 20 %*. Pakkauksen materiaalista 70 % on kartonkia ja 17 % sokeriruokopohjaista muovia. Kaikkiaan pakkauksen materiaalista 87 % on uusiutuvaa ja kasvipohjaista.

Kaslink Aito on nyt Fazer Aito

Fazer on kauratuotteiden edelläkävijä, joka panostaa vahvasti kauraan monessa tuotekategoriassa. Kaurajuomien kysyntä on kasvussa niin Suomessa kuin vientimarkkinoillakin. Kaslink Aito -tuotemerkki on vuoden 2020 aikana vaihtunut Fazer Aito -tuotemerkkiin pakkauksissa, viimeisetkin materiaalit vaihtuvat tuotannossa joulukuun aikana.

Kaikkien Aito-tuotteiden uudelleenbrändäys oli iso urakka, joka koski koko valikoimaa kaurajuomista kauragurtteihin ja ruuanlaittotuotteisiin. Kuluttajat ovat löytäneet tuotteet hyvin merkkivaihdoksen jälkeenkin, sillä uudistus toteutettiin hienovaraisesti säilyttäen tuttuja värejä ja elementtejä, kertoo brändi- ja kategoriajohtaja Susanna Kallio Fazerilta.

Korian tehtaan investoinnit vastaavat kasvavaan kuluttajakysyntään

Uudet Fazer Aito kaurajuomapakkaukset pakataan Fazerin Korian tehtaan uudella pakkauslinjalla, joka käynnistyi suunnitelmien mukaisesti marraskuussa. Investointi on osa Fazerin vahvaa panostusta kaurapohjaisten tuotteiden kehitykseen. Fazer kertoi kesäkuussa investoivansa Korian tehtaaseen vuoden sisällä yli kymmenen miljoonaa euroa. Pakkauslinja on osa tätä investointiohjelmaa.

Uuden linjan asennus ja käyttöönotto on saatu vietyä läpi ilman viivästyksiä vallitsevista erikoisoloista huolimatta. Pakkausinvestoinnilla vastataan kaurajuomatuotteiden kasvavaan kysyntään. Ympäristöystävällisyys ja käyttömukavuus vaikuttavat kuluttajien ostopäätöksiin, näihin kuluttajien odotuksiin pystytään nyt vastaamaan.

Olemme odottaneet innolla linjan käynnistymistä, on hienoa tuoda uudistettu ja entistäkin ympäristöystävällisempi pakkaus kuluttajien saataville. Pyöristetty muoto on käytössä miellyttävämpi kuin Fazer Aito Baristan entinen tiiliskiven mallinen pakkaus. Korkki aukeaa helpommin, kaataminen on siistiä ja pakkaus on helpompi litistää kierrätystä varten. Litran pakkauksen uusi muoto palvelee paremmin myös kahvila- ja ravintola-asiakkaitamme. Pakkauksen pohjan pinta-ala on pienempi, joten se vie vähemmän tilaa myyntipöydällä, lisää Susanna Kallio.

Hyvin säilyvät Fazer Aito -kaurajuomat auttavat pienentämään hävikkiä

Kaurajuomia myydään vähittäiskaupassa sekä kylmähyllystä että huoneenlämmössä. Pakkausuudistus koskee huoneenlämmössä säilyviä litran Fazer Aito -kaurajuomia.

Kylmäsäilytettävät kaurajuomat ovat markkinalla uudempi tulokas, toimme ensimmäiset kylmäkaapin Aito-tuotteet kauppoihin vuonna 2017. Huoneenlämmössä säilyvät pakkaukset ovat edelleen suosittuja, sillä ne säästävät kylmätilaa niin kotona kuin ammattikäytössäkin. Näiden tuotteiden erityisen pitkät säilyvyysajat auttavat myös hävikin vähentämisessä tilanteissa, joissa menekki vaihtelee, kertoo Kallio. Uudet Fazer Aito pakkaukset saapuvat kauppoihin joulu-tammikuussa alkaen litran Fazer Aito Barista Kaurajuomasta.
*Lähde: Tetra Pak/Carbon Trust, Carbon footprint report

Fazerin Korian tehdas lyhyesti

Fazerin Kymenlaaksossa sijaitseva Korian tehdas on perustettu vuonna 2001. Aiemmin Kaslink-nimellä tunnettu Korian tehdas siirtyi Fazerin omistukseen elokuussa 2019. Moderni ja uusiutuvaa energiaa hyödyntävä tuotantolaitos sijaitsee Kouvolassa, Kymijoen rannalla. Tehtaalla työskentelee 170 työntekijää.

Lisätiedot

Susanna Kallio, Brändi- ja kategoriajohtaja, Fazer Lifestyle Foods susanna.kallio@fazer.com, puh. 040 546 2885

Susanna Brummer, Brand Communications Manager, Fazer Lifestyle Foods susanna.brummer@fazer.com, puh. 040 742 9495

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: https://www.fazergroup.com/fi/medialle

Kuvapankki - Media_Press - Finland - Fazer Aito uudet kaurajuomapakkaukset 2021

Fazer Aito

Fazer Aito on tuoteperhe, jonka avulla on helppo korvata yksi jos toinenkin maitotuote kaurapohjaisella vaihtoehdolla. Fazer Aito-tuoteperhe tarjoaa kaurapohjaisia vaihtoehtoja juomiin, välipaloihin, leivontaan ja ruoanlaittoon. Kaikki Fazer Aito-tuotteet valmistetaan kotimaisesta kaurasta luontoa mahdollisimman vähän kuormittaen. www.fazeraito.fi

Fazer kaurasivut

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Matkalla Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 9 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.