Uudistunut Fazer Café avaa ovensa Helsingin Itäkeskuksen kauppakeskuksessa

Fazer avaa perjantaina 17.5.2024 uudistuneen Fazer Café -kahvilan Helsingin Itäkeskuksen kauppakeskuksessa. Fazer Café Itis -kahvila tarjoaa asiakkaille tuttuun tapaan elämyksellisiä hetkiä, jotka koostuvat laadukkaista kahvilatuotteista ja ylivertaisesta palvelusta kauppakeskuksen kauppahallissa.

Uudistunut kahvila sijaitsee keskellä kauppakeskusta

Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluva Itis on Fazer Café -kahviloiden asiakkaille jo tuttu paikka, sillä tunnettu kahvila on ollut olennainen osa kauppakeskusta jo yli kymmenen vuoden ajan. Nyt Fazer Café siirtyy samassa kerroksessa sijaitsevaan kauppahalliin, noin 100 metriä eteenpäin.

”Itis tarjoaa uudistuneelle Fazer Café-kahvilallemme hienot puitteet keskeisellä paikalla. Avaamme uudessa kauppahallissa entistä viihtyisämpänä. Uudistuksen myötä myös entistä laajempi joukko asiakkaita saa nauttia laadukkaista kahvilatuotteistamme ja miellyttävästä asiakaskokemuksesta”, sanoo Fazer Café -liiketoiminnasta vastaava Fazer Retail Suomen toimitusjohtaja Miika Kostilainen. ”Avaamme arkisin jo kello 7.30, jolloin tarjolla on monipuolista aamupalaa. Raikas salaatti on erinomainen lounasvaihtoehto ja kahvin kanssa maistuvat herkulliset katkarapu- ja kylmäsavulohiavoleipämme sekä omassa leipomossa käsin tehdyt tuoreet pullat ja klassikkoleivonnaiset.”

Kauppakeskus Itiksessä vierailee vuosittain noin 15 miljoonaa kävijää. Viimeisen vuoden aikana kauppakeskus on läpikäynyt mittavan remontin ja panostanut erityisesti elämyksellisiin palveluihin. Näistä esimerkkinä on kauppakeskuksessa avautuva kauppahalli, joka on Suomessa ainoa laatuaan.

Kauppahallissa sijaitsevassa Fazer Café Itis -kahvilassa on asiakaspaikkoja 60 ja kahvila on auki viikon jokaisena päivänä.

Suosittua Fazerin Sininen -suklaakakkua saa vain Fazer Café-kahviloista

Fazer Café -kahviloiden erikoisuutena ovat omat kakut, kuten Fazerin Sininen -suklaakakku, sekä makeisbrändeistä tutut maustetut kahvijuomat, Fazerin Sininen Cappuccino ja Geisha latte. Rakastettu Fazerin Sininen täytti 100 vuotta vuonna 2022 ja juhlavuoden myötä suklaakakku on noussut kautta aikojen myydyimmäksi kakuksi.

”Asiakkaamme arvostavat tuoreita raaka-aineita, hyvää makua ja laatua. Suosittu salaattibaarimme on koottu korkealaatuisista raaka-aineista. Käytämme käsinkuorittuja katkarapuja sekä kotimaista broileria ja kirjolohta. Suosimme kotimaisia raaka-aineita aina, kun hinta, laatu ja saatavuus sen mahdollistavat. Meillä voi nauttia runsaan aamiaisen tai lounaan, klassikkoleivonnaisia tai ostaa mukaan valmiiksi pakattuja salaatteja, tuorepuuroja ja smoothieita. Huomaavainen asiakaspalvelu on meille täällä, kuten koko ketjussamme, kunnia-asia”, jatkaa Kostilainen.

Fazer Café -kahviloita on Suomessa jo 21

Fazer Cafe -kahviloita on Suomessa 21, joista uusin avautui maaliskuussa 2024 Koskikeskuksessa, Tampereella. Karl Fazer perusti 133 vuotta sitten ranskalais-venäläisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle. Karl Fazer oli ennakkoluuloton sokerileipuri, jonka rohkeus ja yrittäjähenki ohjaavat edelleen perheomisteisen Fazerin toimintaa.

Fazer Café -kahvilat sijaitsevat pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella ja Turussa.

Fazer Café Itis, Itäkatu 1–7, 00930 Helsinki

Aukioloajat: ma-pe 7.30–21, la 9–21, su 10–19

Verkkosivu: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kahvilat/fazer-cafe-itis/

Toimitusjohtaja Miika Kostilainen, Fazer Retail Finland, miika.kostilainen@fazer.com, puh. 040 486 9832

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/fi/medialle - Kuvapankki - Public Image Bank - Media_Press – Finland – Fazer Café Itis, Helsinki

#fazercafe #northernmagicmadereal

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.