Uudistunut Fazer Culinary Team kohtaa Kiinan catering-maajoukkueen leikkimielisessä kilpailussa

Olympiakultaa viime vuonna voittanut Fazer Culinary Team kohtaa Kiinan catering-maajoukkueen leikkimielisessä kilpailussa Fazer Experience -vierailukeskuksessa tänään 22. elokuuta. Joukkueiden kohtaamisen mahdollistaa Suomen Keittiömestarit Ry. Fazer Culinary Team valmistautuu vuoden 2018 Luxemburgin Culinary World Cupiin uudistuneella kokoonpanolla.

Fazer Culinary Team menestyi historiallisesti viime vuoden lokakuussa Erfurtin kokkiolympialaisissa voittaen Suomelle kultaa catering-sarjassa. Joukkueen maine kiiri Kiinaan saakka, ja Kiinan catering-maajoukkue saapuukin onnittelemaan 100-vuotiasta Suomea ja testaa samalla suomalaisten kollegojen tason. Suomalaiset ja kiinalaiset keittiömestarit ottavat mittaa toisistaan esitysluonteisessa kilpailussa, jota tuomaroivat Suomen kokkimaajoukkueen johtaja Tapio Laine ja gastronomia- ja tuotekehitysjohtaja Marianne Nordblom Fazer Food Servicesiltä.

Fazer Culinary Teamin ja Kiinan joukkueen kohtaamisen mahdollistaa Suomen Keittiömestarit Ry, jonka tavoitteena on edistää suomalaista ruokakulttuuria ja korkealaatuista keittotaitoa Suomessa ja ulkomailla. ”Olemme iloisia voidessamme edesauttaa tällaisia tapaamisia, joiden avulla joukkue saa verkostoitumista myös Aasian maista. Tämä luo monia kanavia eteenpäin”, sanoo Ulla Liukkonen, Suomen Keittiömestarit Ry:n puheenjohtaja.

Uudet jäsenet tuovat tuoretta näkemystä joukkueeseen

Upean olympiamenestyksen jälkeen Fazer Culinary Team jatkaa työtään uudistetulla kokoonpanolla, jonka johtajana toimii edelleen tuotekehityspäällikkö Karri Käki Fazer Food Servicesiltä. Joukkueessa jatkavat Mika Pesonen, Tapio Bergström, Sami Toropainen, Reko Riikonen, Lilli Jyräs, Juha Aalto ja Matti Tikka. Uusina jäseninä mukaan ovat liittyneet Lemmikki Ruuskanen ja Antti Tynkkynen.

"Ennestäänkin vahva ja ammattitaitoinen joukkue saa uutta ja tuoretta näkemystä joukkoonsa. Menestyminen tulevaisuudessakin vaatii jatkuvaa kehitystä ja uusia ideoita, joita uskon uusien jäsenien tuovan", sanoo joukkueenjohtaja Karri Käki

Tällä hetkellä Fazer Culinary Team valmistautuu vuonna 2018 Luxemburgissa pidettävään Culinary World Cupiin. Kyseessä on neljän vuoden välein järjestettävä kansainvälinen maailmanmestaruuskilpailu, johon ensi vuonna osallistuu joukkueita Aasiasta, USA:sta ja lukuisista Euroopan maista. Catering-sarjassa on mukana ennätysmäärä joukkueita. Tiukan karsinnan kautta mukaan kilpailuun pääsi 15 joukkuetta.

Menestyminen vaatii Fazer Culinary Teamilta jatkuvaa harjoittelua. Ensi keväänä joukkue pitää Fazerin asiakasyrityksien ravintoloissa lounasesityksiä, jotka toimivat samalla kilpailuharjoituksena. ”Omaan Fazer-henkilöstöravintolaan voi saada olympiatuulahduksen ottamalla yhteyttä ravintolapäällikköön”, Karri Käki vinkkaa.

Karri Käki, joukkueenjohtaja, Fazer Culinary Team, p. 040 550 2355
Ulla Liukkonen, puheenjohtaja, Suomen Keittiömestarit Ry, p. 050 3529 006
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset kuvat:

http://www.fazergroup.com/fi/medialle/ -> kuvapankki: Media_Press - New Fazer Culinary Team

#fazerculinaryteam

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: