Uusi Fazer Aito Sunshine Kaurajuoma sisältää vastustuskykyä tukevia vitamiineja

Kuluttajat ovat yhä kiinnostuneempia funktionaalisista tuotteista, joista he saavat myös terveyshyötyjä ja joiden avulla on helppo tukea omaa hyvinvointia.1) Uusi Fazer Aito Sunshine Kaurajuoma sisältää kalsiumia ja riboflaviinia sekä B12- ja D-vitamiineja, jotka auttavat tukemaan vastustuskykyä2). Uutuus tulee myyntiin helmi-maaliskuussa 2024.

Fazer Aito -tuoteperheestä löytyy jo erilaisia maustettuja kaurajuomia ja erityisesti kahviin suunniteltuja kaurajuomia. Nyt tuoteperhe laajenee uudenlaisella kaurajuomalla, joka tuo helposti arkeen lisää vitamiineja ja kivennäisaineita: Fazer Aito Sunshine Kaurajuoma sisältää 1,5 µg/100g D-vitamiinia (30 % päivittäisestä saantisuosituksesta) ja 0,60 µg/100g B12-vitamiinia (24 % päivittäisestä saantisuosituksesta). Lisäksi tuote sisältää riboflaviinia ja kalsiumia. D-vitamiini ja B12-vitamiini auttavat tukemaan vastustuskykyä, sillä ne edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa osana monipuolista ruokavaliota ja terveellistä elämäntapaa.

”Fazer Aito Sunshine Kaurajuoma on suunniteltu hyvinvoinnin tueksi, ja tuotteen nimellä haluamme viedä ajatukset auringonvaloon ja D-vitamiinin hyviin vaikutuksiin. Auringon UVB-säteily saa iholla aikaan D-vitamiinin tuotannon, mutta pohjoisen pitkässä talvessa auringonvaloa on tarjolla vain vähän, eli on tärkeää huolehtia riittävästä D-vitamiinin saannista”, kertoo markkinointijohtaja Maija Hellman Fazerilta.

Maustamaton kaurajuoma soveltuu monipuolisesti jokapäiväiseen käyttöön: Se sopii käytettäväksi esimerkiksi murojen tai myslin kanssa, smoothien pohjana tai kylmänä sellaisenaan juotuna. Kaurajuoma sopii hyvin myös leivontaan ja ruoanlaittoon.

”Kuluttajat ovat erityisen kiinnostuneita funktionaalisista tuotteista, jotka sisältävät vitamiineja, auttavat parantamaan vastustuskykyä tai tukevat vireyttä, rentoutumista ja keskittymistä. Olemme innoissamme, kun voimme vastata tähän kysyntään!” Hellman jatkaa.

1) Innova Report Top 10 Trends 2023
2) D-vitamiini ja B12-vitamiini edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa osana monipuolista ruokavaliota ja terveellistä elämäntapaa.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: https://fast.fazer.com/l/-wx9D--WHZ_d

Maria Rämö, viestintäpäällikkö, Fazer Lifestyle Foods, puh. 040 847 1020, maria.ramo@fazer.com

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 6682 998 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.

Northern Magic. Made Real.