Vihaiset linnut valtasivat Fazerilan

Suositut Angry Birds -hahmot seikkailevat nyt tuliperäisessä Tyrkisk Peber Volcano -maailmassa. Miten nokka kestää tulista makeisuutuutta?

YouTubessa levinnyt filmi on saanut makeisten ystävät Angry Birds -hahmojen ketaranjäljille ja jäljet johtavat Fazerilaan: makeisyhtiö lanseeraa Tyrkisk Peber Volcano -uutuuspussin suositun pelin kera. Ennakkopaloja on annettu salamyhkäisesti jo viime viikolla, varsinaisesti kampanja starttaa tänään.

Uutuuslanseerauksen myötä Fazer tarjoaa mahdollisuuden pelata Angry Birds-peliä ilmaiseksi netissä.  Pelissä on kolme julkista tasoa, joihin pääsee seikkailemaan osoitteessa fazer.angrybirds.com. Lisäksi peli sisältää kolme salaista tasoa, joihin kuhunkin täytyy löytää oma salainen koodi. Koodien piilot selviävät kampanjan edetessä.

”Angry Birds -yhteistyö tekee tänään sen minkä hevosvetoiset raitiovaunut 120 vuotta sitten, kun Karl Fazer keksi uusia tapoja saada kuluttajien huomio. Meidän tehtävämme on mahtavien makujen lisäksi aina yllättää ja viihdyttää. Tyrkisk Peber ja Angry Birds ovat samalla tavalla ärhäköitä brändejä sopiakseen yhteen, toteaa brändi- ja kategoriapäällikkö Mari Muhonen Fazerilta.

Angry Birds on suomalaisen Rovio Entertainmentin kehittämä peli, jota voi pelata lähes kaikilla pelaamiseen sopivilla laitteilla. Sen suosio on kasvanut räjähdysmäisesti ympäri maailmaa ja peliä on ladattu jo 400 miljoonaa kertaa. Lisäksi Angry Birdsejä on nähty animaatioissa, sarjakuvissa sekä muun muassa erilaisten lelujen ja vaatteiden muodossa.

”Angry Birdsin räiskyvä energia on huomattu maailmalla, ja nyt haemme uusia yhteistyön malleja myös kotimaisten toimijoiden kanssa. Fazerin ja Rovion toiminnassa on monia yhtymäkohtia kuten vahva panostus laatuun sekä kuluttajakeskeisyys. Angry Birds tulee tarjoamaan räjähtäviä elämyksiä yhtälailla pelin ja Tyrkisk Peber -karkkien faneille!”, kertoo Peter Vesterbacka, Rovion Mighty Eagle ja markkinointijohtaja.

Tyrkisk Peber Volcano

Tulisen pehmeä uutuus Tyrkisk Peber Volcano sisältää makuhermoja polttavaa laavatäytettä. Makuina lakritsi ja salmiakki. Kuluttajahinta noin 1,50 €.
Saatavana kaupoista lokakuun alusta lähtien.

brändi- ja kategoriapäällikkö Mari Muhonen, Fazer Makeiset, p. 040 504 3896
Rovio: Sini Matikainen, p. 045 134 2965, media@rovio.com

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).

Avainsanat: