Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotus Fellow Finance Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle

FELLOW FINANCE OYJ YHTIÖTIEDOTE 31.1.2020 KLO 18:25

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa Fellow Finance Oyj:n 3.4.2020 pidettävälle varsinaiselle yhtiökokoukselle seuraavaa:

Nimitystoimikunnan työjärjestykseen koskeva ehdotus

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta esittää yhtiökokoukselle nimitystoimikunnan työjärjestyksen muuttamista siten, että siitä poistetaan seuraava kappale:

”Nimitystoimikunnan jäseneksi ei voida nimetä yhtiön työ- tai toimisuhteessa olevaa henkilöä eikä yhtiön hallituksen jäsentä pois lukien hallituksen puheenjohtaja, joka osallistuu nimitystoimikuntaan äänivallattomana asiantuntijajäsenenä.”

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta

Fellow Finance Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan muodostivat 2.9.2019 osakasluettelon mukaan suurimpien osakkeenomistajien edustajat eli Karri Haaparinne, varatoimitusjohtaja Taaleri Oyj, Jyrki Vaittinen, Margin Investments Oy:n nimittämänä, Ella Soldan, Oy T&T Nordcap Ab:n nimittämänä ja Sami Järveläinen, TN Ventures Oy:n nimittämänä.

Fellow Finance Oyj:n hallitus sisällyttää nämä ehdotukset varsinaisen yhtiökokouksen 2020 kutsuun, joka julkaistaan myöhemmin.

Fellow Finance Oyj

Karri Haaparinne, nimitystoimikunnan puheenjohtaja, puh. 040 519 0441

Hyväksytty neuvonantaja: Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj on vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Yhtiön ylläpitämä Pohjoismaiden johtava lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jota on käyttänyt jo yli 800 000 asiakasta noin 70 maasta. Fellow Finance Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. Yhtiöllä on noin 2 500 osakkeenomistajaa.